اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

8 بازارچه نوروزی صنایع‌‌دستی همدان را به نمایش می‌گذارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برپایی هشت بازارچه نوروزی صنایع‌‌دستی در استان همدان خبر داد.

8 بازارچه نوروزی صنایع‌‌دستی همدان را به نمایش می‌گذارند

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به این‌که صنایع‌‌دستی همدان خود را برای نوروز آماده می‌کند، افزود: در نوروز 92، هشت بازارچه نوروزی صنایع‌‌دستی همدان را برای بهره‌مندی مسافران و شهروندان به نمایش می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری چون باغ سیف‌الدوله، مقبره سیف‌الدوله، آرامگاه باباحسین، بازار قدیمی ملایر، کاروانسرای میرفتاح، کاروانسرای شیخ‌الملوک، دریاچه مصنوعی و مجتمع تفریحی کوثر، تالاب فصلی آقاگل، محوطه تاریخی نوشیجان، خانه مصدقی، تپه گونسپان، تپه سیاه‌چغا، شهر زیرزمینی سامن و تپه‌پری و صنایع‌دستی فاخر این شهر بسیار جالب توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: در ایام نوروز بازارچه صنایع‌‌دستی ملایر در خانه مصدقی برگزار می‌شود که 15 غرفه صنایع‌دستی همدان در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان این‌که اسدآباد در ورودی شهر همدان بازارچه‌ای خواهد داشت، افزود: اسدآباد با دارا بودن اماکن و جاذبه‌های دیدنی، صنایع‌دستی خود را نیز در بازارچه‌ای ارائه خواهد کرد.

ایزدی با بیان این‌که بازارچه صنایع‌دستی تویسرکان در ورودی شهر برپا می‌شود، عنوان کرد: مبل و منبت از صنایع‌دستی فاخر این شهرستان به شمار می‌رود که در کنار سایر صنایع‌دستی همدان در 10 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند نیز با آماده کردن 12 غرفه بازارچه‌ای را در خانه اقتداری این شهر تدارک دیده که صنایع‌دستی و سوغات این شهر در آن ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در پایان با اشاره به بازارچه نوروزی تپه باستانی هگمتانه یادآور شد: بازارچه نوروزی شهرستان همدان در سه نقطه تپه هگمتانه، محوطه آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول