اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

تپه باستانی هگمتانه میزبان بازارچه صنایع‌دستی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برپایی بازارچه صنایع‌دستی در تپه باستانی هگمتانه خبر داد.

تپه باستانی هگمتانه میزبان بازارچه صنایع‌دستی همدان

عیلرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به این‌که استان همدان در ایام نوروز میزبان مسافران زیادی است، صنایع‌‌دستی همدان در این ایام برای ارائه مسافران در بازارچه مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: تپه باستانی هگمتانه که مرکز ثقل برنامه‌های نوروزی است با 10 غرفه با حضور 20 هنرمند میزبان بازارچه صنایع‌‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: حکاکی روی چرم، سراجی سنتی، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی سفال، منبت، قلم‌زنی روی مس، کاشی معرق، منبت معرق، صنایع‌دستی تلفیقی گلیم و جاجیم، نقش‌اندازی زربی روی چرم و سفال و سرامیک از جمله صنایع‌دستی ارائه شده در این بازارچه است.

وی اظهار داشت: در هر غرفه دو نفر می‌توانند آثار و اقلام صنایع‌دستی خود را ارائه دهند.

ایزدی یادآور شد: تپه هگمتانه با استقرار در مرکز شهر همدان می‌تواند میزبان مسافران زیادی باشد که این بازارچه نیز در این مکان استقرار یافته است.

وی از برپایی دیگر بازارچه‌ها در شهر همدان نیز خبر داد و افزود: محوطه آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا نیز در این ایام میزبان بازارچه صنایع‌دستی هستند که این دو بازارچه توسط بخش خصوصی دایر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری همدان در پایان صنایع‌‌دستی همدان را از جمله صنایع‌دستی فاخر کشور دانست و گفت: صنایع‌دستی تاریخچه و نماد یک استان است که این آثار در همدان به خوبی مشهود است.

انتهای پیام/89003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول