اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد

افزایش 28 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش 28 درصدی صادرات کالاهای صنعتی، سنتی و معدنی خبر داد.

افزایش 28 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس معمارنژاد شامگاه یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل گمرک استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال واردات به 52 میلیارد دلار و صادرات به 42 میلیارد دلار برسد.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی شامل گندم، برنج و نهاده‌های دامی و بیشترین صادرات هم محصولات پتروشیمی، پسته، فرش و سیمان بوده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین از تشکیل 28 هزار پرونده قاچاق در کشور خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته و در مورد ارقام پرونده‌ها 150 درصد رشد را شاهد هستیم که این بیانگر تشدید مبارزه هدفمند قاچاق کالا در کشور است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق را هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

*گمرک نقش تسهیل کننده در امر تجارت دارد 

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گمرک نقش تسهیل کننده در امر تجارت خارجی در کشور را دارد، افزود: گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مؤثری در وصول درآمدهای دولت و اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های اقتصادی دارد.

معمارنژاد مهم‌ترین وظیفه گمرک را صیانت از جامعه در مقابل واردات کالاهای بی‌کیفیت عنوان کرد و بیان داشت:‌ گمرک از تولید و تولید کننده و مصرف و مصرف کننده حمایت می‌کند و با اجرای قوانین گمرکی برای دولت درآمد کسب می‌کند.  

وی تصریح کرد: استان مرکزی از لحاظ موقعیت در صنعت و کشاورزی و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمال جنوب و نزدیکی به تهران تسهیل کننده تجارت و توسعه صادرات است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: گمرک نقش مهمی در توسعه استان مرکزی داشته و از نظر حجم فعالیت‌های تجاری، استان مرکزی روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

وی وجود 22 انبار اختصاصی و ارائه خدمات گمرکی در محل تولید کنندگان و دو منطقه ویژه در شهر صنعتی کاوه ساوه و زرندیه را از نقاط قوت استان مرکزی عنوان کرد.

در پایان جلسه از زحمات حسین دمیاد تقدیر و تشکر شد و سید مهدی میراشرفی به عنوان مدیر جدید گمرکات استان مرکزی انتخاب شد.

گفتنی است سید مهدی میراشرفی سابقه مدیریت گمرک استان مرکزی را داشته است.

انتهای پیام/87002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول