اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خبر داد

افزایش 9 درصدی صادرات کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: صادرات کرمانشاه با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته، 9 درصد افزایش داشته است.

افزایش 9 درصدی صادرات کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی در دیدار فعالان بخش خصوصی با استاندار کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار عالی که در بخش‌های مختلف دارد، یک کشور کوچک محسوب می‌شود و باید تلاش کرد که این ثروت‌ها را به سرمایه تبدیل کرد.

کاشفی تصریح کرد: در حال حاضر فضای اقتصادی کشور با مشکلات متعددی مواجه است و باید کاری کرد که از مسیر توسعه باز نمانیم و مردم کرمانشاه را به جایگاهی که در شأن آن‌ها است برسانیم.

وی با بیان اینکه باید درک درست و واقعی از وضعیت اقتصادی کشور داشت و بدانیم که دشمن نیز در این عرصه از هیچ حربه‌ای دریغ نمی‌کند، تاکید کرد: دشمن در پی این است که در بحث اقتصادی به کشور ما ضربه بزند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: نباید در مسیر اقتصادی خوش خیال بود، چرا که دشمنان به ما نشان داده‌ا‌ند هیچ‌ وقت با ما صادق نبوده و نخواهند بود و از هر وسیله‌ای برای ضربه‌ زدن به مردم ایران استفاده می‌کنند.

وی افزود: با حفظ انسجام در کشور و با ایجاد فضای آرامش در اقتصاد کشور باید مرحله به مرحله پیش برویم تا مشکلات و سختی‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

کاشفی ادامه داد: ایجاد آرامش در فضای اقتصادی، با برنامه‌ریزی و تفکر امکان‌پذیر است و در این راستا باید از تنش در این فضا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه روزهای سخت‌تر از این در عرصه اقتصادی پیش‌روی ماست، گفت: با اتحاد و هم‌دلی و بدون توجه به منافع یک دستگاه حرکت کنیم و در اجرای قوانین و مقررات با آینده‌نگری به شرایط بنگریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به صادرات به کشور عراق، خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت‌های تولید در کشورمان در شرایط مطلوبی بود، می‌توانستیم ظرف 2 سال کشور ترکیه را از بازار عراق خارج کنیم.

وی با بیان اینکه رشد صادرات ایران به عراق، 2 درصد کاهش داشته است، گفت: صادرات در کرمانشاه با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته 9 درصد افزایش داشته است.

کاشفی در ادامه به تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: این بخش به نزدیک شدن تفکرات بخش خصوصی و دولتی کمک خواهد کرد.

وی کمیته حمایت از تشکیلات مشروع را نیز کمیته‌ای در راستای حل مشکلات قضایی و حقوقی دانست و گفت: این کمیته به ایجاد فضای تسهیل اقتصادی کمک خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به قانون حمایت از تولید ملی اشاره کرد و بیان داشت: این قانون نویدبخش حل بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول