اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

خدمات صادرات و واردات الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از این پس کلیه خدمات صادرات و واردات به تجار و بازرگانان و صاحبان این عرصه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

خدمات صادرات و واردات الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده در جلسه توسعه تجارت خارجی در اردبیل اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران که در دو سال اخیر به استان اردبیل ابلاغ شده است سامانه جامع صادرات و واردات راه‌اندازی شده و بر همین اساس قرار است تمام صدور مجوزها و تشکیل پرونده‌ها به صورت الکترونیکی باشد و از هرگونه صدور مجوز دستی و کاغذی پرهیز شود.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه خدمات به این شکل در دستور کار قرار گرفته به طوری که در حال حاضر اداره کل استاندارد توانسته است بخشنامه‌‌ها و مجوزهای لازم را به صورت الکترونیکی انجام دهد و از سایر دستگاه‌ها به ویژه دامپزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های متولی انتظار داریم زیرساخت لازم را در این زمینه مهیا کنند و ارائه خدمات را به شکل الکترونیکی انجام دهند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت دستگاه‌های دیگر که در امر صادرات و واردات دخیل هستند موظف هستند، صدور بخشنامه‌ها، معرفی‌نامه‌ها و خدمات ارائه شده به تجار و بازرگانان را به صورت الکترونیکی انجام دهند که در این زمینه انتظار داریم همه دستگاه‌ها با حوصله و دقت نظر بیشتر زیرساخت لازم را در الکترونیکی شدن خدمات گمرکی فراهم آورند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از حل مشکل صادرات کالاها به صورت فراگیر غیر از تولیدی استان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس صدور بخشنامه گمرکات استان موظف بودند جلوی هرگونه واردات و صادرات کالاهای غیرتولیدی در استان‌ها را بگیرند اما با رایزنی‌های انجام شده این رایزنی‌ها لغو شده و قرار شد کالاهای کشاورزی این استان به سایر مناطق و خارج از کشور صادر شده و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی اعمال نشود.

وی بیان داشت: سعی کردیم عمده صادرات استان را از همین راه تقویت کنیم تا بدون مشکل خاصی و همچنین پرداخت عوارض ناشی از این امر توسعه صادرات در چارچوب مشخص صورت بگیرد.

این مسئول به افزایش پنج تا 15 درصدی صادرات کالاهای مختلف استان در 11 ماه امسال اشاره کرد و افزود: در مجموع در این مدت 147 هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شده که ارزش این کالاهای صادر شده 92 میلیون دلار بوده است که از نظر وزن پنج درصد و از نظر ارزش ریالی رشد داشتیم.

وی با ارائه آماری از واردات استان اردبیل اظهار داشت: 26 هزار تن کالا به ارزش 51 میلیون دلار در 211 ماه امسال واردات داشتیم که 35 درصد از نظر ارزش و 42 درصد از نظر وزن کاهش واردات کالاها را به استان اردبیل شاهد هستیم.

عباس‌زاده گفت: به رغم مشکلات اقتصادی و تاثیر منفی نوسانات ارز بر صادرات اردبیل حرکت‌ها به سمتی است تا این حوزه بیش از گذشته تقویت شده و یک جهش واقعی را در امر توجه و دقت نظر در حوزه صادرات و واردات شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از فعالیت 24 ساعته گمرک بیله‌سوار در ایام نوروز خبر داد و گفت: این گمرک به صورت شبانه‌روزی در ایام نوروز در خدمت هموطنان خواهد بود تا سفر اتباع آذری بدون مشکل خاص و محدودیتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول