اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی همدان خبر داد

کاهش 12 درصدی صادرات صنایع‌‌دستی همدان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری همدان از کاهش 12 درصدی صادرات صنایع‌‌دستی همدان خبر داد.

کاهش 12 درصدی صادرات صنایع‌‌دستی همدان

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به کاهش 12 درصدی صادرات صنایع‌‌دستی همدان اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 24 میلیون و 83 هزار و 761 دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 12 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در 11 ماه سال‌جاری میزان صادرات صنایع‌دستی به صورت رسمی 21 میلیون و 517 هزار و 261 دلار و صادرات غیررسمی در این مدت دو میلیون و 566 هزار و 500 دلار بوده است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان عنوان کرد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه ‌پلی‌استر، مجسمه گچی، گلیم، سبد چوبی، فرش، مبلمان، تابلوی چوبی، گل مصنوعی و مصنوعات خاتم‌کاری از جمله اقلام صادر شده به شکل رسمی است.

وی بیشترین میزان صادرات صنایع‌دستی را در سفال عنوان کرد و افزود: امسال سفال به ارزش 14 میلیون و 601 هزار و 68 دلار به صورت رسمی به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه، قطر، آلمان، ایتالیا، بلغارستان، دانمارک و کویت ارسال شد.

عباسی اظهار داشت: سایر اقلام صنایع‌دستی به کشورهای عراق، بلغارستان، ترکیه و کویت صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات غیر رسمی اظهار داشت: سفال، فرش چرمی و سایر اقلام صنایع‌دستی به کشورهای امارات، هلند، عراق، آذربایجان، تونس و سودان صادر شد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: سفال با دو میلیون و 388 هزار دلار از مبدأ بندر گناوه، تهران، ایلام، باشماق و مهران به کشورهای امارات، هلند و عراق صادر شده است.

وی از کاهش 15 درصدی صادرات صنایع‌دستی در بهمن‌ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: در بهمن‌ماه امسال یک میلیون و 303 هزار و 700 دلار صادرات صنایع‌دستی داشته‌ایم.

عباسی اظهار داشت: در بهمن‌ماه امسال، یک میلیون و 251 هزار و 700 دلار به صورت رسمی و 52 هزار دلار به صورت غیررسمی صادر شده است.

وی در پایان سفال را دارای بالاترین میزان صادرات عنوان کرد و گفت: شیشه ‌دست‌ساز، مجسمه پلی‌استر، مجسمه گچی، مبلمان، گل مصنوعی نیز به ترتیب از بالاترین میزان صادرات برخوردار شدند.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول