اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

7.5 هکتار فضای سبز در مناطق اطراف اردبیل توسعه می‌یابد

شهردار اردبیل از توسعه 7.5 هکتار فضای سبز در مناطق اطراف اردبیل با هدف خدمت‌رسانی مناسب به هموطنان این مناطق خبر داد.

7.5 هکتار فضای سبز در مناطق اطراف اردبیل توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه توسعه فضای سبز اردبیل اظهار داشت: این میزان توسعه فضای سبز در حالی در مناطق اطراف اردبیل صورت می‌گیرد که این مناطق در سال‌های گذشته از داشتن فضای سبز مناسب محروم و بی‌بهره‌ بودند.

وی تکمیل فضای سبز تپه میر‌اشرف را از جمله این طرح‌های توسعه‌ای یاد کرد و ادامه داد: این فضا به مساحت دو هکتار در حال تهیه و تدارک است و در سه ماه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اردبیل فضای سبز 3.5 هکتاری تپه سربند و دو هکتاری شهرک حقیقت در کلخوران را از جمله طرح‌های توسعه فضای سبز شهرداری اردبیل در سال جاری اعلام کرد.

بدری گفت: ما با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال، درختچه‌ها و گل‌های زینتی را آغاز می‌کنیم به طوری که امسال در تلاش هستیم تا 30 هزار اصله نهال و درخت را در شهر اردبیل بکاریم.

این مسئول تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نزدیک به 1.5 میلیون گل فصلی و زینتی نیز آغاز می‌شود تا بتوانیم فضای شهری مناسب را برای هموطنان شاهد و ناظر باشیم.

کاشت درخت و درختچه‌های زینتی به نام شهروندان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از توسعه 20 هکتار فضای سبز در شهرک‌های جدید و مناطق کمتر توسعه یافته خبر داد و ابراز داشت: امسال به ازای هر شهروند یک نهال، درختچه زینتی یا ترون در سطح شهر کاشته می‌شود.

بدری از اجباری شدن توسعه فضای سبز در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: شهرداری تمام سازندگان بناهای شهری را موظف کرده است تا 15 درصد فضای باز خود را به توسعه فضای سبز، کاشت درخت و یا درختچه اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: در همین راستا امسال یک هزار و 500 اصله نهال مثمر برای کاشت و عمل‌آوری در محوطه واحدهای مسکونی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل نیز با یادآوری اینکه 100 درصد فضای سبز در دور سوم شورا گسترش یافته است، گفت: هر چند جبران آسیب‌های گذشته به فضای سبز غیر‌ممکن است اما با برنامه‌ریزی دقیق‌تر می‌توان توسعه همگون فضای سبز در کنار توسعه مسکن را مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری با بیان اینکه شورای شهر نگاه عادلانه و یکسانی به تمام مناطق شهری در توسعه متوازن فضای سبز دارد، یادآور شد: با توجه به آموزه‌های دینی و اعتقادی توسعه فضای سبز و کاشت درخت جزو الزامات زندگی و مراقبت از آن نیز یک وظیفه حتمی است.

انتهای پیام/62004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول