اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

2700 خانوار روستایی و عشایری در همدان بیمه شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان گفت: امسال 2 هزار و 733 خانوار توسط صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته 2.6 درصد رشد داشتیم.

2700 خانوار روستایی و عشایری در همدان بیمه شدند

عماد استکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حوزه عملکرد صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: این صندوق در روستاها و مناطق عشایری فعالیت دارد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 733 خانوار توسط صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته 2.6 درصد رشد داشته‌ایم.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان بیان داشت:‌ با تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از نیمه دوم سال تاکنون جمع کل بیمه‌شدگان‌ 40 هزار و 231 خانوار زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مشمول بیمه 104 هزار و 802 خانوار است، تصریح کرد: 38.3 درصد مشمولان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که با بیمه شدن سرپرست خانوار افراد تحت تکفل سرپرست خانواده نیز زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

استکی یادآور شد: افزایش پوشش بیمه‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی صندوق است که برای این اجرای این مهم حضور در شهرستان‌ها در دستور کار است تا پوشش بیمه را به صورت 100 درصدی انجام دهیم.

به گفته وی استقبال مردم نیز در ابتدای شروع به کار صندوق بسیار بود که اکنون نیز یک روند عادی و معمولی را طی می‌کند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه داشتن 15 سال سابقه و رسیدن به 65 سال سن از شرایط بازنشستگی است و اینکه هنوز صندوق بیمه 15 سال سابقه ندارد فعلاً بازنشسته‌ای نداریم. 496 خانوار نیز مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان هستند که مشمول مستمری شده‌اند.

استکی با اشاره به تعداد کارگزاری‌های سطح استان گفت: 88 کارگزاری و 91 کد کارگزاری در سطح استان فعال هستند.

وی یادآور شد: کارگزاری‌ها در سطح استان پراکنده‌اند و در تمام دهستان‌های استان حداقل یک کارگزار فعالیت دارد که تقسیم‌بندی‌ها با توجه به وسعت دهستان‌ها صورت گرفته است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان ابراز داشت: در سطح کشور دهیاری‌ها، شرکت‌‌های تعاونی دهیاری و شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و شرکت تعاونی روستایی و عشایری به عنوان کارگزار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان نیز دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی‌ تولید روستایی به عنوان کارگزار صندوق فعالیت می‌کنند، گفت:‌ دهیاری‌ها به علت اینکه زیر نظر دفتر عمران روستایی و شوراهای استانداری قرار دارند و شرکت‌های تعاونی تولید روستایی که زیر نظر جهاد کشاورزی هستند، می‌توانند به عنوان کارگزار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با ما همکاری داشته باشند.

استکی در ادامه سخنانش عنوان کرد:‌ از شرایط اصلی عضویت در صندوق سکونت در روستا و مناطق عشایری و داشتن سن 18 سال است.

وی اضافه کرد: در اوایل کار صندوق سقف سنی وجود نداشت ولی در حال حاضر سقف سنی برای خانم‌ها 50 سال و برای آقایان نیز 55 سال است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با اشاره به حق بیمه صندوق تصریح کرد:‌ طی سال‌های نخست هیچ افزایشی نداشتیم ولی اکنون هر ساله حق بیمه در یک سطح مشخصی افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به سطوح درآمدی مشخص شده که فرد متقاضی انتخاب می‌کند 15 درصد آن سطح درآمد حق بیمه‌اش می‌شود که پنج درصد آن از سوی فرد متقاضی و 10 درصد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

استکی افزود:‌ در حال حاضر بالاترین سطح درآمد صندوق طی امسال 330 هزار تومان با 198 هزار تومان حق بیمه و پایین‌ترین سطح درآمدی نیز 135 هزار تومان با 81 هزار تومان حق بیمه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی دریافت الکترونیکی حق بیمه برای نخستین بار در استان تصریح کرد:‌ راه‌اندازی این سامانه گام بزرگی در راستای برنامه‌های راهبردی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به شمار می‌رود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان در پایان خاطرنشان کرد: از مزایای سامانه اینترنتی دریافت الکترونیکی حق بیمه این ایت که بیمه‌شدگان صندوق می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه صندوق و دریافت شناسه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول