اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبیک انتقاد کرد

بازی با جان دانشجویان در اتوبان قزوین - تهران/ جابجایی دانشجویان بدون بیمه

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان آبیک از تردد اتوبوس‌های مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های این شهرستان بدون صورت حساب و بیمه در اتوبان قزوین - تهران انتقاد کرد.

بازی با جان دانشجویان در اتوبان قزوین - تهران/ جابجایی دانشجویان بدون بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بنا به گفته مدیر شرکت مسافربری سفر طلایی شهر آبیک، متأسفانه از 80 دستگاه اتوبوسی که دانشجویان چهار مؤسسه آموزش عالی مستقر در شهرستان آبیک را جابه‌جا می‌کنند 50 دستگاه اتوبوس صورت حساب دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: رانندگان اتوبوس‌های مؤسسات آموزش عالی اذعان می‌کنند که مسئولان مؤسسات آموزش عالی با آنان قرار داد نمی‌بندند و برای آنان مقرون به صرفه نیست چراکه این مسئولان از رانندگان نیز 200 هزار ریال دریافت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: رانندگان اتوبوس‌های مؤسسات آموزش عالی بیمه نیستند که باید گفت اگر حادثه‌ای برای دانشجویان رخ دهد چه کسی مقصر است و چه کسی باید پاسخگو باشد.

معاون فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: متأسفانه اتوبوس‌هایی که دانشجویان را جا‌به‌جا می‌کنند از رده خارج و برخی نیز اتوبوس‌های شهری هستند و نباید داخل شهر تردد داشته باشند.

بغدادی اضافه کرد: باید پارکینگ موقت برای اتوبوس‌ها تعیین شود تا رانندگان به قانون تمکین کرده و از شرکت مسافربری سفر طلایی مستقر در پایانه شهر آبیک صورت حساب دریافت کنند.

وی افزود: چرا باید اتوبوس‌های موسسات آموزش عالی بدون اینکه ریالی عوارض به شهرداری و مالیات به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند در سطح شهر آبیک تردد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک باید نسبت به انجام روکش آسفالت جاده قزوین- آبیک پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.

معاون فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: همچنین مسئولان راه و شهرسازی شهرستان آبیک باید نسبت به رفع روشنایی سه راهی زیاران، کوندج و ناصرآباد اقدام کند.

بغدادی بیان کرد: از سوی راهنمایی و رانندگی شهرستان آبیک برای 450 دستگاه کامیون نیمه سنگین و سنگین به دلیل تردد در داخل شهر آبیک اعمال قانون و 90 میلیون ریال جریمه صادر شده است.

وی اضافه کرد: از 45 دستگاه کامیون سنگین و نیمه سنگین 9 دستگاه و آن هم باربری و به طور مقطعی در سطح شهر آبیک تردد دارند.

این مسئول ادامه داد: رانندگان مینی بوس خط آبیک – قزوین باید نسبت به دریافت صورت حساب از پایانه شهر آبیک تمکین کنند که البته سازمان حمل و نقل همگانی باید برخورد جدی با متخلفین داشته باشد.

بغدادی اضافه کرد: مسئولان باید مصوبات شورای ترافیک را پیگیری و اجرایی کنند تا در جلسه‌های آینده شاهد مصوبات جدید باشیم نه اینکه مصوبات اجرایی نشده و دوباره در جلسات مطرح شود.

انتهای پیام/77006/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول