اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

100 درصد روستاییان بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه دولت تعهد کرده است تا پایان برنامه پنجم توسعه، 100 درصد روستاییان بیمه روستایی شوند، گفت: در این طرح روستاییان بیمه حوادث و اجتماعی می‌شوند.

100 درصد روستاییان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا آزادکناری صبح امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان آمل با بیان اینکه موقعیت‌های مناسب گردشگری در روستاهای استان مازندران وجود دارد، اظهار داشت: دهیاران خوش‌فکر و خلاق می‌توانند با ایده‌های جالب از روستاها بهره‌برداری گردشگری کنند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران اگر فکری متفاوت داشته باشند می‌توانند از روستاها استفاده مناسبی ببرند، افزود: دهیاران با آماده‌سازی و زیباسازی روستاها باید پذیرای گردشگران باشند نه اینکه تنها بخواهیم از مسافران پول بگیریم.

آزادکناری با تاکید بر اینکه دهیاران زمینه تکریم و استقبال از گردشگران را فراهم کنند، گفت: اگر توجه به مسافر و گردشگر در روستاها فرهنگ‌سازی شود می‌توان گردشگری روستایی را توسعه داد.

این مسئول با بیان اینکه دهیاران به فکر معرفی یک سوغات از روستای خود باشند، بیان کرد: با معرفی این سوغاتی‌ها می‌توان زمینه جذب گردشگر را فراهم کرد.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات در دهیاری‌ها گفت: در سال گذشته 34 میلیارد تومان میان یک‌هزار و 800 روستای مازندران توزیع شده که می‌دانیم این میزان اندک است اما این اعتبارات تنها کمک به دهیاری‌ها است.

آزادکناری با اعلام اینکه باید از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی کمک بگیریم تا لایحه جامع دهیاری‌ها به تصویب برسد، تصریح کرد: با تصویب این لایحه توانمندی‌ و جایگاه‌ دهیاری‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال 92 اگر دهیاری آموزش ندیده باشد حکم وی را امضا نمی‌کنم، افزود: توانمندسازی دهیاری‌ها باید به همراه آگاه‌سازی و دانایی باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیش از 50 شرکت تعاونی دهیاری در مازندران وجود دارد، گفت: این تعاونی‌ها می‌توانند در کل کشور با یکدیگر شبکه شده و محصولات تولیدی خود را مستقیما صادر کنند.

وی با اعلام اینکه دولت تعهد کرده است تا پایان برنامه پنجم توسعه 100 درصد روستاییان بیمه روستایی شوند، بیان داشت: در این طرح روستاییان بیمه حوادث و اجتماعی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا باید در روستاها جدی گرفته شود، گفت: زباله‌های خشک یک سرمایه برای دهیاری‌ها به شمار می‌روند و دهیاران می‌توانند در این زمینه نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه طرح ورمی‌کمپوست نیز در تعدادی از روستاهای مازندران در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح با حمایت فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی نیز حمایت می‌شود که روستاییان می‌توانند از زباله‌های تر، کود آلی به دست بیاورند.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول