اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید همدان خبر داد

35 هزار نفر از خانوداه‌های شهدا زیر پوشش بیمه طلایی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: در این استان بیش از 35 هزار نفر از والدین شهدا، همسر و فرزندان جانبازان و ایثارگران تحت پوشش بیمه طلایی هستند.

35 هزار نفر از خانوداه‌های شهدا زیر پوشش بیمه طلایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد رستمی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 گفت:بنیاد شهید نهادی است که بدون کمک سایر دستگاه‌ها موفق نخواهد شد زیرا قوانین ایثارگران و خانواده‌های شهدا مختص تمام دستگاه‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به بحث ساماندهی 91 درصدی گلزار شهدا عنوان کرد: تا کنون 91 درصد گلزار شهدا ساماندهی شده و 9 درصد باقی مانده که آن نیز در روستاها است.

وی با تأکید بر اینکه همدان در زمینه ساماندهی گلزار شهدا از استان‌های پیشرو در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مختلف در تلاش هستیم تا تمام گلزارهای شهدا را تا پایان سال 91 ساماندهی کنیم.

*همدان در ساماندهی گلزار شهدا از استان‌های پیشرو

رستمی با اشاره به فضاسازی مناسب برای جانبازان و ایثارگران در استان افزود: با همکاری شهرداری و شورای شهر همدان تصویب شد که در تمام ادارات و دستگاه‌ها برای ورود جانبازان و ایثارگران فضاسازی مناسب صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای اجرای درست طرح فضاسازی مناسب برای جانبازان و ایثارگران باید شهرداری هنگام ارائه پایان کار، دستگاه‌ها را ملزم به فضاسازی مناسب نماید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به پروژه‌های عمرانی افزود: فاز اول ورزشی مجتمع توانبخشی ایثارگران به اتمام رسیده و فاز دوم آن مربوط به بخش توانبخشی هست که تحویل موقت شده است.

وی با بیان اینکه فقط تجهیزات بخش دوم باقی مانده است، تأکید کرد: فاز سوم مجتمع که فرهنگی است و در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود.

رستمی به اعتبار هزینه شده برای این پروژه اشاره و عنوان کرد: تا کنون 8 میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام کامل پروژه 4 میلیارد تومان دیگر نیاز باشد.

وی در زمینه بیمه طلایی والدین شهدا و همسر و فرزندانشان و ایثارگران و جانبازان گفت: در استان همدان بالای 35 هزار نفر از والدین معزز شهدا و همسر و فرزندان جانبازان و ایثارگران زیر پوشش بیمه طلایی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان به وجود چهار مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره و بیان داشت: در بنیاد شهید استان همدان طرح مراجعه خادم به مخدوم در قالب طرح سپاس در حال انجام است که در این طرح 122 گروه خادم نسبت به سرکشی 11 هزار خانه اقدام کرده‌اند.

وی در خصوص اشتغال به کار خانواده‌های شهدا و ایثارگران عنوان کرد: بر اساس قانون هر نهاد و دستگاهی باید 25 درصد سهمیه استخدامی خودشان را به خانواده‌های شهدا و فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص دهند.

رستمی در پایان گفت: در بحث‌های خود اشتغالی و وام‌های بانکی نیز اقدامات مناسبی انجام شده و افراد زیادی را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/89007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول