اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌‌دستی همدان:

بیش از 2 هزار هنرمند همدانی بیمه شدند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی همدان گفت: امسال از دو هزار و 398 هنرمند معرفی شده به سازمان تأمین اجتماعی، دو هزار و 388 نفر بیمه شدند.

بیش از 2 هزار هنرمند همدانی بیمه شدند

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال‌جاری دو هزار و 388 هنرمند همدانی بیمه شدند که از این تعداد 602 نفر هنرمندان روستایی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در استان همدان سه هزار و 79 هنرمند کارت مهارت دریافت کرده‌اند که دو هزار و 398 نفر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 791 هنرمند به اداره‌های فنی و حرفه‌ای برای بررسی مهارت معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: از دو هزار و 388 هنرمند در شهرستان همدان که از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند 602 نفر بیمه روستایی و یک‌هزار و هفت نفر بیمه زنان هستند.

عباسی تعداد بیمه‌شدگان شهرستان ملایر را 520 صنعتگر اعلام کرد و گفت: در این مدت 615 هنرمند تویسرکانی، 193 هنرمند نهاوندی، سه هنرمند اسدآبادی و 87 هنرمند از شهرستان رزن بیمه تأمین اجتماعی شدند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 602 صنعتگر در سطح استان همدان از مزایای بیمه روستایی استفاده کرده‌اند که 140 نفر از شهرستان همدان، 200 نفر از ملایر، 177 هنرمند از تویسرکان، 65 نفر از نهاوند و 20 هنرمند از رزن را شامل می‌شود.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان این‌که یک هزار و هفت هنرمند از بانوان بیمه شده‌اند، افزود: از این تعداد 750 نفر از همدان، 94 نفر از ملایر، 100 نفر از تویسرکان، 50 نفر از نهاوند، پنج نفر از اسدآباد و هشت نفر از شهرستان رزن هستند.

وی عنوان کرد: هنرمندان بیمه‌ شده در رشته‌های سراجی، نقاشی روی سفال، سفال نقش‌ برجسته، سرمه‌دوزی، قلاب‌‌بافی، کنده‌‌کاری روی سفال، منبت چوب، گلیم‌بافی و ... فعالیت می‌کنند.

عباسی افزود: در شهرستان همدان دو هزار و 500 هنرمند برای دریافت کارت مهارت به اداره‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که یک‌هزار و 500 نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

وی در پایان عنوان کرد: در سال 90 تعداد افراد بیمه شده، چهار هزار و 990 مورد بود که دو هزار و 251 نفر را روستاییان و دو هزار و 55 نفر را زنان هنرمند تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/89003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول