اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین عملیات پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول خبر داد

بازدید 95 هزار نفر از نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول

جانشین عملیات پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول گفت: تاکنون بیش از 95 هزار نفر از نمایشگاه هوایی بازدید کرده‌اند.

بازدید 95 هزار نفر از نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول

عباس چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: امسال برای این نمایشگاه غرفه‌هایی ویژه کودکان، نقاشی و اجرای مسابقه قرآنی، پرواز نمایشی هواپیماهای جنگی بر فراز آسمان دزفول در نظر گرفته شده است که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه با غرفه‌هایی برای حجاب و عفاف برپا شده است که بسیار مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته و این غرفه‌ها از پرترددترین غرفه‌های نمایشگاه هستند.

*نیروی هوایی لبیک‌گوی انقلاب و رهبری

جانشین عملیات پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در ادامه از فعالیت‌های این پایگاه در زمان جنگ گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نیرویی که به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفت نیروی هوایی بود و در ابتدای جنگ نخستین نیرویی که به مقابله با دشمنان متجاوزگر شتافت، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که نام خود را در تاریخ جنگ ثبت کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پایگاه چهارم شکاری نخستین دژ مستحکم در برابر دشمنان بود و زمانی که دشمن از طریق مرز کرخه وارد خاک ایران شد فرمانده وقت پایگاه در آن زمان دستور تخلیه پایگاه را می‌دهد ولی مردان غیور کشورمان، این پایگاه را ترک نکرده و با شجاعت لباس غیرت بر تن می‌کنند و کفن‌پوش سوار بر عقاب‌های تیز پرواز خود شده و به جنگ دشمن می‌روند که پیروزی آنان و عقب نشینی دشمن در ابتدای جنگ زبانزد خاص و عام بوده است.

چگینی از عملیات‌های مختلف این پایگاه در زمان جنگ نام برد و تصریح کرد: نیروی هوایی ماموریت‌های مختلفی و پوشش‌های هوایی‌ زیادی همچون یک چتر امنیتی بر فراز آسمان ایران داشته و دارد.

*پرواز نمایشی جنگنده‌ها

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس خلبانان ایرانی با یک «اف 14» به‌طور مستمر 14 ساعت و 45 دقیقه با سوخت‌گیری متعدد گشت‌زنی کرده‌اند که این آمار در جهان مانند ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: در دفاع مقدس با یک فروند «جت وافور» 11 ساعت و 20 دقیقه یکی از خلبانان ایرانی گشت‌زنی و اجرای عملیات کرده است که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌مانند است.

جانشین عملیات پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول افزود: در دوران دفاع مقدس خلبانانی وجود داشتند که تقریبا 24 ساعت به گشت‌زنی پرداخته‌اند و این آمارها همگی به ثبت رسیده است.

*خاطراتی که ماندگار شده است

وی از خاطرات دفاع مقدس خود گفت و تاکید کرد: زمانی که عراق به  فرودگاه‌ها و پایگاه‌های ایران حمله کرد نیروی هوایی در کمتر از دو ساعت اقدام جانانه‌ای را علیه پایگاه‌های هوایی دشمن انجام داد که هم‌زمان چهار فروند جت از پایگاه بوشهر و چهار فروند از پایگاه همدان اقدام متقابلی انجام دادند.

چگینی اظهار کرد: در فردای همان روز اقدام پرواز 140 فروند هواپیما با رمز کمان 99 انجام شد و در عملیات دیگری که در همان روز انجام شد 250 فروند هواپیما حضور داشت که 150 فروند آن جنگنده و بمب‌افکن بود که عملیات این هواپیماها 100 درصد با موفقیت انجام شده است.

وی از اقدام علیه نیروی دریایی عراق خاطراتی تعریف کرد و گفت: نیروی هوایی در عملیات مروارید چنان نیروی دریایی عراق را در هم کوبید که 95 درصد نیروی دریایی عراق تخریب شد و تا الان نیروی دریایی ندارد بجز چند قایق تندرو که آنها هم دردی از دردهای عراق دوا نمی‌کند.

انتهای پیام/72006/و40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول