اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مرکزی راهیان نور کشور خبر داد

پیش‌بینی حضور 5 میلیونی راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده ستاد مرکزی راهیان نور کشور از پیش‌بینی حضور پنج میلیون نفری راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان خبر داد.

پیش‌بینی حضور 5 میلیونی راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان

رحیم آقایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: براساس برآوردهایی که انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال پنج میلیون نفر از سراسر کشور از سرزمین‌های نور و مناطق عملیاتی خوزستان بازدید کنند.

*خدمت به زائران شهدا

وی با بیان اینکه حس و حال حضور در مناطق عملیاتی، قابل گفتن نیست و جاذبه‌ای دارد که انسان را به این طرف می‌کشاند، تصریح کرد: این شهدای عزیز از همه چیز خود گذشتند، اما ما نتوانستیم در راهی که آن‌ها رفتند، همراهشان برویم؛ الان که ماندیم به نظرم بهترین راه ادای دین به این راه، خدمت به زائران شهدا است.

فرمانده قرارگاه مشترک جنوب تأکید کرد: سعی داریم به عنوان یک خادم کوچک به زائران شهدا خدمت کنیم تا شاید ذره‌ای اندک از وظایفی که بر گردن ما است را بتوانیم ادا کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه حس و حال معنوی گفتن ندارد، افزود: خدمت به زائران شهدا و حضور در مناطق عملیاتی، نسبت به هر کار و فعالیت دیگر ترجیح می‌دهیم.

*فراهم کردن زیرساخت‌های اصلی

آقایی‌پور با بیان اینکه وظیفه ما در قبال زوار مناطق هشت سال دفاع مقدس خیلی سنگین است، اضافه کرد: باید خدمت به زائران سرزمین نور به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: دولت برای زیارت حضرت امام رضا (ع) وظیفه دارد که زمینه رفاه حال زائران را بدون اینکه کسی متوجه شود فراهم سازد و برای این کار همه را بسیج می‌کند، اما باید توجه داشت زائران شهدا که به خوزستان می‌آیند آسیب‌پذیر‌تر از زائران امام رضا (ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که زیرساخت‌های اصلی را برای حضور زائران شهدا در خوزستان فراهم کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد مرکزی راهیان نور کشور اذعان کرد: برخی راه‌ها در مناطق عملیاتی وجود دارد که خیلی کم عرض هستند و دو اتوبوس نمی‌توانند در کنار هم عبور کنند، اما با این حال هزاران زائر در حال رفت و آمد در این مسیر‌ها هستند.

*سه معضل سفر راهیان نور

وی با تأکید بر این نکته که تلاش می‌کنیم به کمک دولت، نیروهای مسلح و مردم عزیز زیرساخت‌ها را آماده کنیم، یادآور شد: هرچقدر هم در خوزستان کار کنیم برای حضور 45 روزه کاروان‌ها است و در بقیه سال کارهایی که انجام می‌شود برای مردم منطقه است.

آقایی‌پور، درمان، خدمات رفاهی، زیرساخت‌های راه را معضلاتی دانست که باید برای رفاه حال زائران شهدا حل شود.

به گفته وی، عمده کاروان‌ها از طریق سپاه پاسداران اعزام می‌شوند و برای هر استان سهمیه‌ای درنظر گرفته می‌شود.

*آمارگیری تعداد زوار بصورت روزانه

فرمانده قرارگاه مشترک جنوب با بیان این نکته که براساس توانی که داریم، پذیرش انجام می‌دهیم، افزود:  تعداد کثیری از مردم نیز به صورت خودجوش و بدون برنامه‌ریزی قبلی به مناطق عملیاتی و یادمانی جنوب می‌آیند.

وی گفت: برآورد‌ها این است که حدود 5 میلیون نفر به سفر راهیان نور اعزام شوند.

وی اضافه کرد: در یادمان‌ها به صورت روزانه از 6 هزار نفر بازدیدکننده تا 100 هزار نفر داریم که آمارگیری در همه یادمان‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود.

آقایی‌پور در پایان از همه کسانی که این خبر را می‌خوانند خواست که دعا کنند برای زائران کوی شهدا در طول سفر راهیان نور، اتفاقی نیفتد.

انتهای پیام/72010/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول