اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

راهیان‌نور تحول بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه آبیک گفت: جوانان در سفر راهیان‌نور با شهدا ارتباط برقرار می‌کنند و متحول می‌شوند و وقتی به جامعه باز می‌گردند در جامعه نیز تأثیر گذاشته و جامعه متحول می‌شود.

راهیان‌نور تحول بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا اسفندیاری امروز در حاشیه اعزام زائران راهیان‌نور اظهار داشت: در خصوص آثار و برکات سفر راهیان نور می‌توان آثار معنوی آن را به دو بخش تقسیم کرد، نخست آثار فردی است، همان‌طور که انسان برای ارتباط با خداوند متعال به ائمه اطهار متوسل می‌شود یکی از راه‌های ارتباط با ائمه اطهار هم در حقیقت شهدا هستند.

وی افزود: دومین آثار معنوی راهیان‌نور آثار اجتماعی آن است، آن چیزی که شهدا در جنبه اجتماعی اثر گذاشته و جامعه را معنوی کرده‌اند؛ و اگر در امتداد مسیر شهدا، هر فرد از جامعه یک روحیه معنوی داشته باشد، متحول کننده جامعه هستند که راهیان نور هم تقریبا بر همین منوال است.

اسفندیاری یادآور شد: وقتی افراد به صورت فردی در راهیان‌نور با شهدا ارتباط برقرار می‌کنند به صورت اجتماعی هم در جامعه حضور می‌یابند و در جامعه هم ارتباط اجتماعی برقرار می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک تصریح کرد: وقتی زائران به استان خود باز می‌گردند آثاری در آنان به وجود می‌آید که مخصوصا در جوانان شاهد این تحول هستیم و شاید این تحول در طول زندگی فرد ایجاد نشده اما در طول سه الی چهار روزی که در سفر راهیان‌نور هستند با شهدا ارتباط برقرار و متحول شوند و این تحول در جامعه هم نمود پیدا می‌کند.

اسفندیاری در ادامه در خصوص نحوه و چگونگی اعزام راهیان‌نور شهرستان آبیک گفت: سهمیه سال جاری این ناحیه هزار نفر بود که این سهمیه به تناسب در بین حوزه‌های محلات و دیگر اقشار بسیج توزیع و به آنها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این ناحیه در سه دوره جداگانه این تعداد از زائران را به راهیان‌نور اعزام می‌کند.

اسفندیاری یادآور شد: استقبال مردم از این سفر معنوی بسیار بالا بوده و تمامی رده‌هایی که سهمیه راهیان نور دریافت کرده بودند، درخواست افزایش میزان سهمیه دارند اما متأسفانه این امکان برای ما فراهم نیست.

انتهای پیام/77008/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول