اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز محقق شد

اسکان بیش از 52 هزار فرهنگی در مدارس همدان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از اسکان بیش از 52 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور که به همدان سفر کرده‌اند در مدارس سطح استان خبر داد.

اسکان بیش از 52 هزار فرهنگی در مدارس همدان

عباس حسنی‌محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سفر مسافران نوروزی به استان، همدان نوروز سال 92 شاهد حضور چشم‌گیر و کم‌نظیر فرهنگیان از سراسر کشور به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بود.

وی افزود: با همکاری ستاد تسهیلات نوروزی استان دو ستاد اسکان فرهنگیان در نواحی دوگانه شهر همدان و همچنین در هشت شهرستان تابعه استان در نظر گرفته شده تا در کمترین زمان ممکن فرهنگیان در مدارس در نظر گرفته شده اسکان داده ‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به آموزش لازم همکاران برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و میهمانان فرهنگی تصریح کرد: قبل از شروع و آغاز به کار ستادهای اسکان فرهنگیان در سطح استان جلسات توجیهی و آموزشی برای همکاران تدارک دیده شد تا همه همکارانی که در ستادها مشغول به کار هستند به بهترین نحو از میهمانان پذیرایی کنند.

به گفته وی در این جلسه‌های توجیهی به سرایداران، مدیران مدارس و اعضای ستادهای اسکان فرهنگیان استان نحوه پذیرش، اسکان و تکریم میهمانان و همکاران فرهنگی آموزش داده شده است.

حسنی‌محتشم یادآور شد: در حال حاضر برای تعطیلات نوروزی در سطح استان بیش از یک‌هزار و 700 کلاس درس در قالب 200 مدرسه برای پذیرایی از مسافران فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ستادهای اسکان نوروزی به صورت 24 ساعته موظف هستند تا همکاران فرهنگی که دارای کارت شناسایی معتبر هستند را پذیرش و به خانواده این افراد ارائه خدمات کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: در حال حاضر و بر اساس مصوبه وزارت‌ آموزش و پرورش و تأکید مقام عالی وزارت مبنی برای تکریم و حفظ شخصیت فرهنگیان کلاس‌هایی که برای پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شده در سه سطح درجه‌بندی شده‌اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس همدان مبنی بر این‌که کلاس‌هایی که برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده از چه نظر سطح‌بندی شده است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل کلاس‌هایی که در اختیار خانواده فرهنگیان قرار می‌گیرد در سطح یک و دو و سه درجه‌بندی شده است.

حسنی‌محتشم گفت: کلاس درجه یک دارای فرش ماشینی، تلویزیون، یخچال، پتو و بالش اختصاصی است و کلاس درجه دو دارای موکت و پتو و بالش است و در سالن یخچال و تلویزیون مشترک وجود دارد و کلاس درجه سه شامل موکت و پتو است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته پکیج مسافرتی فرهنگیان شامل اقامت و غذا بود که با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در سال‌جاری غذا حذف شده و 50 درصد به فرهنگیانی که در مدارس اقامت می‌کنند، تخفیف داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به آخرین تعداد نفراتی که در مدارس استان همدان اسکان داده شده‌اند، افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی در روزهای پایانی سال 91 تا پایان وقت چهارم فروردین بیش از 52 هزار فرهنگی در 700 کلاس سطح‌بندی شده سراسر استان اسکان داده شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی در پایان گفت: با توجه به استقبال چشم‌گیر مسافران و میهمانان نوروزی که به استان همدان سفر کردند، در نوروز 92 پیش‌بینی می‌شود که تعداد فرهنگیان که در استان اقامت داشته باشند از مرز 100 هزار نفر بگذرد.

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول