اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد

آغاز تحولات آموزش و پرورش در راستای اهداف انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروزه با پیگیری و تلاش دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، تحولات آموزش و پرورش در راستای اهداف انقلاب اسلامی شروع شده است.

آغاز تحولات آموزش و پرورش در راستای اهداف انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم در چهاردهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان با بیان اینکه سند بنیادین تحولات آموزش و پرورش در راستای اهداف نظام و شهداست، اظهار داشت: اگر امروز در کشور ما آرامش و امنیت داریم مدیون حضور و تلاش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: امروزه با پیگیری و تلاش دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، تحولات آموزش و پرورش در راستای اهداف انقلاب اسلامی شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان و هدف‌های عملیاتی و ارزش‌های تعلیم و تربیت در سند بنیادین آموزش و پرورش گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تطبیق سند بنیادین با ارزش‌های اسلامی و انقلابی از کارشناسان بهره گرفته شده است، افزود: در این راستا از 600 کارشناس و صاحب نظر حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی برای تدوین سند بنیادین نظرخواهی شده است.

حسنی محتشم ادامه داد: در تنظیم سند بنیادین آموزش و پرورش سعی شده تعهدات و رسالت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس مطرح شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان همدان 210 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب شده است، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس با بصیرت بالای دانش‌آموزان و اعزام آنها به جبهه‌ها، هزار و 774 دانش‌آموز شهید شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس 500 نفر از فرهنگیان جانباز و 400 نفر آزاده و در کل بیش از 3 هزار نفر از فرهنگیان به عنوان رزمنده در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی سپس به اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری بسیج و سپاه در سال 90، 25 هزار دانش‌آموز از استان همدان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

حسنی‌محتشم افزود: در سال 91 نیز 14 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند که تقلیل تعداد دانش‌آموزان اعزامی مربوط به کاهش منابع مالی است که امیدواریم در سال آینده با رفع مشکلات مالی افراد بیشتری را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

وی در پایان به آزمون استخدامی سال 89 آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این آزمون استخدامی 600 نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش شدند.

انتهای پیام/89019/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول