اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

مشارکت 16 هزار نفری دانش‌آموزان همدانی در طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 16 هزار نفر از دانش‌آموزان استان همدان در سال‌جاری در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

مشارکت 16 هزار نفری دانش‌آموزان همدانی در طرح ملی حفظ قرآن

عباس حسنی‌محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملکرد آموزش و پرورش استان در سال 91 تحت تأثیر طرح تحول بنیادین اظهار داشت: در بخش هنرستان‌ها توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در هنرستان‌ها با بهره‌گیری از کلاس‌های موضوعی و همچنین افزایش رشته‌ها از جمله فعالیت‌های ما در سال‌جاری بوده است.

وی با اشاره به افزایش هنرستان‌ها از 160 هنرستان به 173 هنرستان در سال 91 از عملکرد موفق آموزش و پرورش در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: توجه به علوم نوین از جمله نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، شناخت و پرورش استعدادهای خاص دانش‌آموزان با توسعه مدارس خاص از برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان همدان در سال‌جاری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: تجهیز کلاس‌های درس دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نظری به فناوری نوین و هوشمندسازی 900 مدرسه در قالب دو هزار و 995 کلاس صورت گرفت.

وی ادامه داد: افزایش پژوهشسراهای دانش‌آموزی، مشارکت 16 هزار دانش‌آموز در طرح ملی حفظ قرآن از نیم تا 20 جزء قرآن، راه‌اندازی 313 هیئت مذهبی دانش‌آموزی در مدارس استان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان همدان در سال‌جاری بوده است.

حسنی‌محتشم با اشاره به این‌که 96 درصد مدارس استان به شیفت ثابت صبح منتقل شدند، خاطرنشان کرد: در نوبت بعد از ظهر هم از مدارس برای کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه استفاده شده است.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری سهم دانش‌آموزان پایه دوم هنرستان‌ها از 44,61 درصد به 50,72 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان افزود: تعداد 19 باب مدرسه خاص قرآنی در 14 منطقه استان شروع به فعالیت کرده که این مدارس با 97 کلاس درس حدود دو هزار و 500 دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مدارس روستایی استان به صورت 100 درصد زیر پوشش 282 مجتمع‌های آموزشی و پرورشی قرار گرفته‌اند، افزود: تأسیس 61 مجتمع آموزشی و پرورشی در مناطق شهری استان، تشکیل یک‌هزار و 484 کلاس پایه ششم ابتدایی، در راستای استقرار نظام آموزشی 3-3-6 سند تحول بنیادین از اقدامات دیگر آموزش و پرورش استان بوده است.

حسنی‌محتشم ادامه داد: پیشنهاد تشکیل 12 کارگروه تخصصی تحول در استان و تشکیل کارگروه فناوری، آمار، ساماندهی و آموزش نیروی انسانی و تعیین جدول زمان‌بندی در خصوص فهرست تمام برنامه‌ها، توزیع نیروی انسانی جدید بر اساس استقرار نظام جدید از فعالیت‌های ما در سال‌جاری بوده است.

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش همدان در سال‌جاری عنوان کرد: از جمله اقدامات ما در سال‌جاری امضای تفاهمنامه بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان استان با هدف در تبادل افکار و استفاده از ظرفیت، برنامه‌ریزی برای اجرای 100 درصدی طرح وزارتی ژیمناست (ویژه پایه سوم ابتدایی)، برنامه‌ریزی برای اجرای حداکثری طرح ملی آموزش شنا (ویژه پایه سوم ابتدایی) در سراسر استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از رشد 300 درصدی تعداد مدارس ورزش در سراسر استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: این مدارس از 16 آموزشگاه در سال گذشته به 49 آموزشگاه در سال‌جاری افزایش یافته است.

حسنی‌محتشم در پایان گفت: اصلاح ناهنجاری‌های جسمانی دانش‌آموزان به‌ویژه در سنین پایین‌تر با عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان و اجرای جشنواره یک روز با والدین در بیش از یک‌هزار و 300 مدرسه ابتدایی و با حضور بیش از سه هزار نفر از والدین در سطح مدارس ابتدایی برای نخستین بار در کشور از برنامه‌های ما در سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام/89007/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول