اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان خبر داد

استفاده از بازنشستگان آموزش و پرورش در نهضت سوادآموزی

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: از سال آینده از همکاران بازنشسته و شاغل در مدارس در قالب آموزش فرد به فرد استفاده خواهد شد.

استفاده از بازنشستگان آموزش و پرورش در نهضت سوادآموزی

رضا میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال 91 تمام آموزشیاران استان همدان تبدیل وضعیت شدند که بر اساس طرح مهرآفرین، آموزشیاران از حالت قرار دادی به حالت پیمانی تبدیل و در آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

وی گفت: در سال 92 برای دوره‌های سوادآموزی به دلیل عدم وجود آموزشیار از طرح‌های دیگری استفاده خواهد شد که یکی از این طرح‌ها استفاده از همکاران بازنشسته و شاغل در مدارس در قالب آموزش فرد به فرد و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های غیر دولتی با پرداخت هزینه تمام‌شده است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: بر اساس این اولویت به کارگیری همکاران فرهنگی اعم از شاغلان یا بازنشستگان به عنوان اولویت اول معاون سوادآموزی برای جذب، نگهداشت و آموزش سوادآموزان در سال 92 در استان همدان خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در سال‌جاری تبدیل وضعیت شدند، خاطرنشان کرد: 453 نفر از آموزشیاران سوادآموزی استان همدان در سال‌جاری تبدیل وضعیت و در آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

میرزایی‌نکو با تأکید بر این‌که از سال آینده جذب آموزشیار را در بحث سوادآموزی نخواهیم داشت، یادآور شد: از سال آینده به دلیل عدم پوشش آموزشیار در سال 92 از دو طرح استفاده از ظرفیت معلمان و مدیران و بازنشسته‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی با عقد تفاهمنامه در سال 92 استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 75 هزار نفر افراد بی‌سواد را به ما معرفی کردند که ما باید ظرف مدت چهار سال این افراد را زیر پوشش نهضت سوادآموزی قرار داده و بنا بر ظرفیت استان این افراد را به طور کامل با سواد کنیم.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: بازنشستگان و افرادی که در نهضت سوادآموزی مشغول به کار خواهند شد به ازای هر نفر که زیر پوشش ببرند 410 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/89007/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول