اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی ستاد تسهیلات کرمان:

گردشگران نوروزی با موسیقی نواحی کرمان آشنا می‌شوند

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: موسیقی نواحی استان کرمان با هدف آشنایی گردشگران نوروزی با آواها و نواهای این خطه در اماکن تاریخی اجرا می‌شود.

گردشگران نوروزی با موسیقی نواحی کرمان آشنا می‌شوند

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی صدای بهار موسیقی نواحی مختلف کرمان در اماکن تاریخی و گردشگری شاخص این استان نواخته می‌شود.

وی افزود: موسیقی نواحی در ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان، ارگ راین، یخدان مویدی و مجموعه گنجعلیخان کرمان ، کمپ کویری شهداد، کاروانسرای انار و عمارت موسی‌خانی و روستای تاریخی میمند شهربابک نواخته می‌شود.

افضلی عنوان کرد: همچنین موسیقی نواحی در یخدان‌های دوقلو و پارک مسافر سیرجان، قلعه کهن کهنوج، خانه بهادرالملک بردسیر، تپه‌های شنی ریگان، موزه باستان‌شناسی جیرفت و پارک‌های تفریحی شهرستان‌های رابر، بافت و فهرج اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از اجرای موسیقی نواحی مختلف استان کرمان، بیان کرد: این ویژه برنامه‌ها با هدف آشنایی مسافران نوروزی با فرهنگ و آئین استان کرمان و به ویژه آواها و نواهای این خطه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

افضلی افزود: همزمان با برگزاری جشنواره ملی صدای بهار، موسیقی سنتی و نواحی به صورت سراسری در اماکن تاریخی و شاخص استان برپا می‌شود.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول