اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

گردشگران نوروزی حرمت شهر یزد را حفظ کنند

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یزد شهر علما و دارالعباده است و لازم است گردشگران نوروزی حرمت این شهر را حفظ کنند.

گردشگران نوروزی حرمت شهر یزد را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد سابقه علمای چند صد ساله داشته، علمایی که پایه‌های حوزه‌های علمیه را تاسیس کردند و دست به تربیت علمای بزرگ دیگری زدند، اظهار داشت: از مهمانان نوروزی و مردم می‌خواهیم حرمت این شهر را حفظ کنند.

وی با تاکید بر حفظ جایگاه یزد، عنوان کرد: مردم باید به گونه‌ای رفتار کنند تا همه بدانند که یزد جامعه‌ای با تقوا و با علم است تا مسافران نیز از آنها الگو بگیرند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر تحصیل جوانان در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و بیان داشت: والدین فرزندان توانای خود را به حوزه بفرستند تا علوم دینی را بیاموزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: حال که دشمنان علیه ما قیام کرده‌‌اند و جوانان ما را با ماهواره و اینترنت و ... به فساد می‌کشانند، وظیفه والدین، معلمان و دانشگاه‌ها سخت‌تر می‌شود.

ناصری تاکید کرد: والدین باید فرزندان خود را متخلق به اخلاق اسلامی و بر اساس آموزه‌های دینی تربیت کنند و بدانند که وظیفه آنها تنها تامین غذا، لباس، سلامت و ... آنها نیست بلکه فرزندان امانت‌های الهی هستند و باید دین و اعتقادات دینی را نیز به آنها آموخت.

وی یادآور شد: فرزندان باید به آینده خود فکر کنند و راه صحیح را طی کنند و والدین در این زمینه وظایف بزرگی بر عهده دارند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س)، بر حفظ حرمت این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا در همه موارد از علم و تقوا و زهد گرفته تا تربیت فرزندان،‌ شوهرداری،‌ احترام به والدین و ... الگوی مناسبی برای همگان هستند.

وی بر معرفی این الگوی نمونه تاکید کرد و افزود: بزرگان دین به عنوان الگو باید بیش از پیش مورد توجه و احترام قرار گیرند.

انتهای پیام/2464/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول