اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز سفرهای نوروزی به رغم بارش برف

ورود نخستین گروه از مسافران نوروزی به اردبیل / 46 خانوار فرهنگی اسکان یافتند

خبرگزاری فارس: با وجود بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی نخستین گروه از مسافران نوروزی در آستانه عید نوروز وارد استان اردبیل شده و در اماکن و اقامتگاه‌ها مستقر شدند.

ورود نخستین گروه از مسافران نوروزی به اردبیل / 46 خانوار فرهنگی اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان اردبیل تا ظهر امروز 46 خانوار در قالب 157 نفر از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و غربی به عنوان میهمانان فرهنگی در خانه‌های معلم و مدارس اسکان یافتند.

مسافران نوروزی استان اردبیل که از دیروز و با آغاز تعطیلات طولانی مدت نوروزی سفرشان را به این استان آغاز کرده‌اند از دیشب در گردنه‌ها و جاده‌های منتهی به این استان گرفتار کولاک و بارش برف سنگین شده و ساعت‌های طولانی را در مسیر خود معطل ماندند.

با وجود بارش برف و سرمای هوا ماموران راهدارخانه‌های جاده‌های منتهی به این استان تعدادی از مسافران گرفتار شده در برف روزهای پایانی سال را نجات داده و به شهرهای این استان هدایت کردند.

حجم سفرها به این استان مربوط به شهرهای اردبیل، سرعین و مناطق معتدل بیله‌سوار و مشگین‌شهر است و با ورود مسافران نوروزی و تعدیل هوا در روزهای آینده امید می‌رود امسال بیش از 2 میلیون گردشگر به استان اردبیل وارد شوند.

اغلب مسافرانی که در روزهای اخیر وارد استان اردبیل شده‌اند اهالی سابق این استان هستند که در سال‌های گذشته به مناطق مختلف مهاجرت کرده و با آغاز تعطیلات نوروزی به منظور دیدار با بستگان خود به این دیار سفر کرده‌اند.

برخی از مسافران بخصوص آنهایی که از مسیرهای اهر، مشگین‌شهر – اردبیل و نیز  سراب – اردبیل وارد این استان شده‌اند علاوه بر اقامت در  اردبیل قصد مسافرت به شهرهای شمالی کشور را دارند.

همچنین مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمال غرب کشور به ویژه استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، غربی و کردستان را دارند از مسیر استان گیلان قصد سفر به این مناطق از کشورمان را دارند سری به مناطق دیدنی استان اردبیل می‌زنند و تن خود را از آب‌های گرم جان بخش سرعین بی‌نصیب نمی‌کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تا پایان تعطیلات 150 هزار نسخه اقلام راهنمای سفر نوروزی شامل 60 هزار نسخه بروشور، 40 هزار نسخه نقشه راهنمای مسافران و مابقی نیز شامل لوح فشرده تبلیغات گردشگری در استان اردبیل است که در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد.

یحیی نقی‌زاده بیان داشت: 8 کیوسک و بیش از 18 چادر اطلاع‌رسانی هلال احمر اقدام به توزیع این اقلام تبلیغاتی می‌کنند.

وی فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در نگارخانه ختایی با کمیته‌ها و معاونت‌های مختلف را یادآور شد و گفت: نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل نیز در محل بقعه‌ شیخ صفی‌الدین برپا شده که علاقمندان می‌توانند از این فضا نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به باز بودن تمام موزه‌ها و بناهای تاریخی استان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و از آمادگی 220 هتل، هتل ـ آپارتمان، میهمان‌پذیر برای پذیرایی و اقامت گردشگران خبر داد.

دبیر ستاد تسهلات سفرهای نوروزی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 20 هزار نفر شب اماکن اقامتی عمومی شامل هتل، متل، هتل ـ آپارتمان، مدرسه، خوابگاه دانشجویی و میهمان‌سرای ادارات در اختیار گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.

اما با آغاز سفرها در 24 ساعت گذشته حدود 46 خانوار در قالب 157 نفر از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و غربی در مدارس اسکان یافتند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل 65 مدرسه در قالب 500 کلاس درس برای پذیرایی از مسافران فرهنگی نوروزی مهیا شده است.

احمد محمود زاده با بیان اینکه 80 درصد کلاس‌ها به صورت ویژه طراحی شده و به صورت نیم بها در اختیار مسافران فرهنگی قرار می‌گیرد، یادآور شد: 150 تخت مراکز رفاهی آموزش و پرورش نیز در سرعین و اردبیل در خدمت میهمانان و گردشگران نوروزی خواهد بود.

وی اذعان داشت: تمام نواحی و مناطق استان محل اسکان تهیه کرده‌اند اما بیشترین ظرفیت ما در پذیرش مسافران فرهنگی در اردبیل، سرعین و نیر خواهد بود.

انتهای پیام/62006/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول