اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم پیش‌بینی کرد

افزایش 20 درصدی ورود مسافر به قم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با بیان اینکه همه ساله شاهد رشد ورود مسافران نوروزی به استان قم هستیم، گفت: پیش‌بینی‌ها گویای افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به قم در نوروز 92 است.

افزایش 20 درصدی ورود مسافر به قم

محسن محرری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تشکیل ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم اظهار کرد: این ستاد از 10 کمیته و یک کمیسیون ویژه نماز و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و اعضای کمیته‌ها نیز تاکنون ده‌ها جلسه همراه با مصوباتی برای میزبانی بهینه و کارآمد از زائران و گردشگران نوروزی استان قم داشته‌اند.

برگزاری نماز جماعت در مراکز اسکان زائران نوروزی

وی افزود: اقامه باشکوه نماز جماعت در بوستان‌ها و مراکز اسکان مسافران از جمله برنامه‌های کمیسیون ویژه نماز و امر به معروف و نهی از منکر ستاد تسهیلات زائران است و در صورت امکان بسته‌های فرهنگی هم به نمازگزاران اهدا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم در تشریح فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم گفت: در سه نقطه ورودی قم شامل جاده قم – تهران، جاده قدیم کاشان و سلفچگان ایستگاه‌های راهنمایی زائران و مسافران برپا می‌شود و در طول تعطیلات نوروز بروشورهای راهنما و سایر اقلام اطلاع‌رسانی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

برپایی 3 ایستگاه راهنمایی مسافران در ورودی‌های قم

وی ادامه داد: علاوه بر ایستگاه‌های مذکور در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران هم تابلوهایی به منظور اطلاع‌رسانی صحیح مسافران و ایستگاه‌های راهنما برپا خواهد شد؛ رسانه‌های استانی هم اطلاعات لازم را از طریق ستاد تسهیلات دریافت کرده و در اختیار شهروندان و مسافران قرار خواهند داد.

محرری با اشاره به فعالیت‌های کمیته نظارت، ارزیابی و آمار ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون کار این کمیته آغاز شده و در طول تعطیلات نوروز هم بر کار سایر کمیته‌ها و همه دستگاه‌های مربوطه نظارت و در پایان هم گزارشی از عملکردها و نمره هر اداره را به استاندار ارائه می‌کند تا درجه‌بندی دستگاه‌ها بر اساس متن آن گزارش صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم از برگزاری نماز جماعت در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز خبر داد و افزود: شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون از مراکز اصلی برگزاری نماز جماعت در دو نوبت ظهر و مغرب هستند و صحن جوادالائمه(ع) و میدان آستانه هم برای این امر در نظر گرفته شده‌اند ضمن اینکه در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه قم هم نماز جماعت برپا خواهد شد.

توجه به ایام فاطمیه در نوروز امسال

وی تقارن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروز 92 را مورد توجه قرار داد و گفت: از پنجم فروردین‌ ماه که دهه فاطمیه شروع می‌شود سعی خواهیم کرد فضای تبلیغات شهری قم را متناسب با ایام عزاداری ساماندهی کنیم و این طرح در محدوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) رنگ و بوی بیشتری خواهد داشت.

محرری با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی هم در ایام نوروز صورت گرفته است عنوان داشت: سعی بر این است در روزها و شب‌هایی که بارندگی وجود نداشته باشد از ظرفیت پارک‌ها و بوستان‌ها برای نصب چادر نهایت استفاده را داشته باشیم به همین منظور اطلاع‌رسانی کافی برای هدایت مسافران به سمت اماکن تجهیز شده در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با بیان اینکه همه ساله شاهد رشد ورود مسافران نوروزی به استان قم هستیم ابراز کرد: پیش‌بینی‌ها گویای افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به قم در نوروز 92 است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول