اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

350 زائرسرا در خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان زائران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تعداد 350 زائرسرا برای پذیرایی از مسافران نوروزی به امکانات رفاهی و بهداشتی مجهز شده‌اند.

350 زائرسرا در خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

حجت‌‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به مراسم ویژه تحویل سال در بقاع متبرکه اظهار کرد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی و پاسخگویی به نیازهای زائران و مسافران نوروزی در 42 بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم استانی ویژه سال تحویل در آستان مقدس امامزادگان شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم همراه با زیارت آل یاسین و دعای سال تحویل و سخنرانی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین این مراسم همزمان در امامزادگان شاخص شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌های آرمش بهاری

مومنی‌مقدم با بیان اینکه برای نخستین‌بار طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، متذکر شد: دراین طرح، نمایشگاه‌های آرامش بهاری با نمایش 30 تابلوی معرفی امامزادگان و موقوفات شاخص استان از 28 اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروزی برای بازدید زائران و مسافران برپا است.

وی از طرح تربیت حافظ قرآن خبر داد و گفت: این طرح با حضور حافظان و قاریان مطرح استانی اجرا می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند در برنامه‌های آموزشی حفظ و قرائت قرآن شرکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات آرامش بهاری تصریح کرد: با برپایی خیمه‌های معرفت به منظور ترویج معارف قرآنی در 15 بقعه متبرکه برنامه‌های متنوع قرآنی، دعای تحویل سال، دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از مباحث مطرح شده در این دوره‌های آموزشی 20 سئوال طراحی شده است که علاقه‌مندان تا 31 اردیبهشت 92 مهلت دارند پاسخ‌نامه را به اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ارسال کنند.

وی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان زائران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تعداد 350 زائرسرا و تعداد 26 سوئیت به امکانات رفاهی و بهداشتی برای پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی مجهز شده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 350 زائرسرا در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، متذکر شد: از این تعداد 106 زائرسرا در بیرجند، خوسف و درمیان، 14 زائرسرا در بشرویه، 53 زائرسرا در قاینات، 11 زائرسرا در سرایان، 50 زائرسرا در سربیشه، 9 زائرسرا در فردوس و 107 زائرسرا در نهبندان قرار دارد که در این اماکن برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول