اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد.

بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و معاون درمانی دانشگاه این استان بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد.

امیر عنبری با تبریک به سفیدپوشان به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: بخش ایزوله تنفسی در راستای دستور معاون درمان دانشگاه جهت خدمات‌دهی و سرویس به بیماران خاص در بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج یادآور شد: امروز با راه‌اندازی این بخش در بیمارستان که شامل یک دستگاه تهویه با ایجاد فشار منفی در خارج از ساختمان این بخش وجود دارد و دیگری با انجام عمل تهویه ذرات ریز به قطر یک میکرون را جذب می‌کند.

عنبری خاطر نشان کرد: این دستگاه در پزشکی به سطح ایمنی زیستی معروف است که از سطح یک تا چهار تقسیم‌بندی می‌شود و بر اثر شدت واگیرداری بیماری و میزان مرگ و میر در این سطح‌ها نیز قرار گرفته می‌شوند از این رو بیمارانی که میزان مرگ و میر بالا و میزان سرایت آن‌ها بالا بوده مثل سل، آنفلوآنزای پرندگان و دیگر بیماری‌های خاص در سطح سه و چهار خدمات دریافت می‌کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به این‌که در گذشته این دستگاه‌ها در استان وجود نداشت از این رو با وجود این بخش و تجهیز آن از سرایت بیماری به دیگران پیشگیری می‌شود و سلامت و ایمنی پرستاران، کادر پزشکی و پیرا پزشکی محقق و امنیت خاطر لازم برای این قشر ایجاد می‌شود.

این مسئول به میزان هزینه اختصاص یافته به این کار اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در زمان تحریم‌ها به سر می‌بریم و ورود کالاهای پزشکی به کشور هزینه‌های زیادی را در پی دارد با تکمیل، بازسازی ساختمان و تکمیل بخش بالغ بر 180 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر عامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تاکید کرد: بیمارانی که نیاز به ایزوله 100 درصد دارند در اتاق مخصوص بستری و خدمات‌رسانی می‌شوند از این رو از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم همکاری لازم جهت جذب نیروی خدماتی و پرسنل این بخش را داشته و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/82011/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول