به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل، علی احمدزادهعالمی شامگاه پنجشنبه در جلسه معارفه خود به عنوان مسئول طرح تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیتالله روحانی بابل اظهار داشت: جلب رضایت مردم سبب رضایت خداست.
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، نهضت خـدمترسـانی به مـردم یک مبارزه بـزرگ و سنگین است؛ چراکه خـدمت رساندن به عمـوم مردم با منافع بعضی گروههای خـاص تضاد پیدا میکند.
احمدزادهعالمی، زمان مورد انتظار برای دریافت خدمات، اطلاع یافتن از چگونگی خدمات ارائه شده، رفتار پرسنل بهداشتی و درمانی، فیزیک و محیط واحد بهداشتی و درمانی، کیفیت مراقبتهای پزشکی و پرستاری دسترسی به خدمات و پائین بودن هزینههای مستقیم پرداختی را از مؤلفههای رضایت مشتری در بخش بهداشت و درمان در طرح تکریم دانست.
مسئول تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیتالله روحانی بابل، مهمترین مؤلفه رضایتمندی ارباب رجوع را رفتار مناسب پرسنل بهداشتی و درمانی ذکر کرد و افزود: برقراری رابطه مناسب بین پرسنل، بیمار و همراه بیمار است که میتوان آنان را از وضعیت بیمار و نحوه خدماتی که بر روی بیمار انجام میگیرد؛ آگاه کرد و به سئوالات آنها پاسخ و رضایت آنان را کسب کرد.
احمدزادهعالمی اذعان داشت: برای تحقق این امر در تلاش برای برگزاری کلاسهای آموزشی برای تمام پرسنل هستیم.
وی به راهبردهای ارتقای سطح رضایتمندی ارباب رجوع در بخش بهداشت و درمان اشاره و عنوان کرد: با انجام صحیح این امور میتوانیم، سطح رضایت مراجعان را بالا برده و به اهداف طرح تکریم ارباب رجوع نزدیکتر شویم.
مسئول طرح تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیتالله روحانی بابل در پایان بیان داشت: امورهایی چون سرمایهگذاری در زیباسازی بیمارستان، استفاده از نیروی انسانی دارای مهارت بالا، خلاق و تحولگرا، استفاده از تجهیزات بهروز و با کیفیت، افزایش مهارتهای ارتباطی پرسنل و ایجاد الگوی رفتار مناسب برخورد با بیمار، افزایش اطلاعرسانی از خدمات و چگونگی ارائه آن، استفاده از تکنولوژیهای نوین اداری در واحدهای بهداشتی درمانی، افزایش انگیزه در پرسنل، انتخاب مسئولان تحولگرا و نظارتگر برای بخشهای بیمارستان، ایجاد سازوکارهایی برای افزایش توان مالی بیمارستان و گسترش نظامهای حمایتی و بیمههای درمانی اقدامات مؤثری در موفقیت این طرح هستند.
انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002