اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی از افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع 16 تن مواد مخدر امسال در سطح استان کشف شد.

افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‎رضوی، اظهار کرد: از اول سال 91 تاکنون بیش از 2 میلیون و 150 هزار تماس با مرکز 110 برقرار شده است که به طور میانگین هر سه دقیقه یک تماس در تمام استان دریافت شده و از این بین بیش از 1 میلیون و 200 هزار تماس منجر به عملیات پلیسی شده است.

وی بیان کرد: حدود 157 طرح عملیاتی طی این یک سال صورت گرفته است که مهم‌ترین آن طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر که باعث آزار و اذیت مردم می‌شدند و برخورد با مواد فروشان بود که باعث رضایت‌مندی و ایجاد حس امنیت مردم شده است.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: بیش از 203 پلمب و تخریب ساختمان در طرح‌های پاکسازی ما صورت گرفت و همچنین در طرح مبارزه با اراذل و اوباش که در 11 مرحله انجام شد، حدود 289 نفر دستگیر و برای آنها حکم صادر شد و دارای پرونده هستند.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما طرح مبارزه با جرایم خشن و جمع‌آوری سلاح‌های سرد و گرم و همچنین طرح مبارزه با سرقت بود که در 14 مرحله صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در طرح مبارزه با مواد مخدر و مقابله با آن حدود 14 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که علاوه بر این همکاران ما در مرزبانی نیز بیش از 2 تن کشف کردند که در مجموع 16 تن در سطح استان کشف مواد مخدر داشتیم؛ این آمار نشان دهنده افزایش 30 درصدی کشف مواد مخدر است.

امیری‌مقدم بیان کرد: در طرح مبارزه با اتباع بیگانه بیش از 2 هزار و 600 نفر از کسانی که غیرمجاز بودند دستگیر شدند و 36 هزار و 664 نفر طرد شدند، همچنین ما در سال آینده طرحی بزرگتر در مورد افرادی که در مشهد دارای هویت نبوده یا هویت آنها مشخص نیست اجرا می‌کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به حجم زیاد زائر در شهر مشهد، در سطح کشور رتبه اول را در کاهش تصادفات جرحی داشتیم، در سال 91، 278 نفر در مقایسه با سال گذشته کاهش تلفات داشتیم که این آمار بسیار خوبی است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات ما مبارزه با قاچاق مواد محترقه است که همکاران ما در سایت‌های سایبری نیز ورود پیدا کردند و با این موضوع به طور جد مقابله می‌شود، همچنین طبق آنچه که گفته بودیم کسانی‌که به دلیل داشتن مواد محترقه دستگیر شوند، تا پایان تعطیلات مهمان ما هستند.

امیری مقدم تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال سفرهای داخلی افزایش چشمگیری دارد و شهر مشهد میزبان حجم بسیار عظیمی از زائران است که با توجه به این مسأله طرح‌های ویژه نوروزی از 25 اسفند شروع شده است و همچنین طرح ویژه‌ای از ساعت 1 بامداد چهارشنبه اجرا میشود داشت که بر اساس آن هیچ‌گونه توقفی در محدوده حرم رضوی نخواهیم داشت و اگر خودرویی در این محدوده توقف کند، اعمال قانون می‌شود.

وی بیان کرد: تا 17 فروردین ساعت کار را به عهده خود اصناف می‌گذاریم و در این ایام محدودیتی برای اصناف وجود ندارد و آنها می‌توانند تا زمانیکه مشتری دارند در محل کار خود باشند.

امیری‌مقدم افزود: تا قبل از عید یک مرحله دیگر از طرح جمع‌آوری معتادان را اجرا می‌کنیم، همچنین لازم به ذکر است که برای اولین بار در کشور مرکز ترک اعتیاد بانوان در شهر مشهد ایجاد شده است و معتادان دستگیر شده را به این مرکز برای درمان منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/70028/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول