اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی:

رسانه‌ها به ارائه آمار معتادان اکتفا نکنند

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی فقط به ارائه آمار در مورد معتادان به مواد مخدر اکتفا نکنند؛ بلکه راهکار نیز ارائه دهند.

رسانه‌ها به ارائه آمار معتادان اکتفا نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا رضایی ظهر امروز در همایش علمی - تخصصی و پیشگیری از اعتیاد که با حضور اصحاب رسانه، هنرمندان و اساتید برگزار شد، اظهار داشت: برای جامعه اسلامی شایسته نیست که فعالان رسانه‌های جمعی فقط تخریب شخصیت‌ها، جابه‌جایی مدیران و امثال این حرکت‌ها را دنبال کنند و در مورد معضل‌های اساسی جامعه از جمله معتادان فقط آمار ارائه دهند.

وی از رسانه‌های جمعی، خودداری از ارائه صرف آمار را خواستار شد و گفت: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران باید برای رفع معضل‌های مهم و چالش‌های جامعه به ارائه مسیر و راهکار بپردازند و از طریق مراجعه به کارشناسان امر و متخصصان به مسئولان در راستای رفع یک مشکل یاری رسانند.

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی، انسان را مخلوق پیچیده و غیرقابل شناخت خداوند دانست و به خلیفة الله بودن ابنای بشر اشاره کرد و افزود: با این اوصاف قرار گرفتن انسان در مسیر زندگی سالم و نسخه‌پیچی برای حیات او از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که در این راستا بعضی از اقشار جامعه مانند رسانه‌ها رسالت سنگینی بر دوش گرفته‌اند.

رضایی بر لزوم ورود پیدا کردن روحانیان به این مباحث تأکید کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون در برهه‌ای از زمان و شرایطی قرار گرفته‌ایم که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم کردن ملت ما حمله‌های همه‌جانبه‌ای آغاز کرده‌اند؛ بنابراین روحانیان نیز برای عمل به رسالت تربیتی و پرورشی خود باید وارد عمل شوند و در این راه به کسب اطلاعات و ارائه راهکار بپردازند.

این مدرس دانشگاه، طلاق را یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در شیوع اعتیاد در جوامع دانست و یادآور شد: اغلب خانواده‌ها در شرایط تنش و طلاق قرار دارند و فقط خانواده‌های معدودی زندگی مشترک دارند که حتی نمی‌توان گفت که این خانواده‌ها در شرایط ایده‌آل و عالی قرار دارند؛ بنابراین طبق بررسی‌های به عمل آمده طلاق در تغییر آمار اعتیاد تأثیر زیادی دارد.

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی گفت: فقط یک نفر از 100 نفر معتاد ترک کرده می‌تواند به زندگی سالم ادامه دهد؛ به طوری که اغلب افراد ترک کرده دوباره در اثر قرار گرفتن در شرایط خاصی به سمت مواد مخدر کشیده می‌شوند؛ بنابراین لازم است در راستای پیشگیری از اعتیاد و در مرحله دوم برای ترک ماندگار معتادان مبادرت شود.

رضایی در پایان هنرمندان و خبرنگاران را در این زمینه دارای نقشی تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار سایت در فضای مجازی و ده‌ها کانال ماهواره‌ای در زمینه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف خود در تلاش هستند و شبکه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا خوراک اطلاعاتی را سریع‌تر به مخاطب برسانند؛ اما در کشور ما با درنظر گرفتن شبکه‌های استانی فقط 40 شبکه وجود دارد که ارتباط آنها با یکدیگر ضعیف است.

انتهای پیام/61002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول