اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب آبیک خبر داد

اجرا طرح جمع‌آوری معتادان در آبیک

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب آبیک گفت: طرح جمع‌آوری معتادان در سطح شهر توسط دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

اجرا طرح جمع‌آوری معتادان در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل قزوین، جواد یاوری دادستان عمومی و انقلاب آبیک گفت: یکی از معضلات کشور که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده بحث اعتیاد است.

وی افزود: اعتیاد هم به عنوان یک انحراف ذاتا یک معضل است و هم تبعاتی که به دنبال دارد و جرایم و آسیب‌های دیگری از آن نشأت می‌گیرد که طلاق، آسیب‌های روحی کودکان، بدگمانی نسبت به اعضای خانواده و جرایمی نظیر سرقت از تبعات اعتیاد است.

یاوری تصریح کرد: قانون مبارزه با مواد مخدر در اصلاحات 1389 پیش‌بینی کرده است که مراکز دولتی اقامت اجباری برای معتادان در تمامی استان‌ها ایجاد شود تا به صورت ریشه‌ای با این معضل برخورد کرده به ویژه اینکه برخی خانواده‌ها توان مالی یا فیزیکی اجبار به ترک اعتیاد را ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه مراکز اقامت اجباری تاکنون در قزوین ایجاد نشده است، گفت: در همین راستا دادسرای آبیک در یک طرح ابتکاری تصمیم گرفت تا زمان ایجاد این مراکز از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و از کمپ‌های ترک اعتیاد خصوصی بهره گیرد، لذا تفاهم‌نامه‌ای با این مراکز منعقد شد که بر‌اساس آن نیروی انتظامی آبیک هر هفته معتادان کارتن‌خواب را از سطح شهر جمع‌آوری و به این مراکز انتقال می‌دهند.

وی افزود: ارزیابی اولیه از این طرح ضمن ابراز رضایت خانواده‌ها و کاهش جرایم ناشی از اعتیاد موجب کاهش چشم‌گیر سرقت‌های خرد در سطح شهرستان شد.

گفتنی است این طرح در جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین در ابتدای اسفند ماه امسال مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام/77020/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول