اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پیش از نوروز 92

معتادان در شیراز جمع‌آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: نقاط جرم‌خیز و محلات آلوده شیراز شناسایی و با آماده‌سازی و شمارش معکوس به منظور جمع‌آوری معتادان پرخطر تا پیش از نوروز، شروع شده است.

معتادان در شیراز جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین کلاه در مراسم واگذاری مرکز نگهداری معتادان پرخطر شیراز به پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس، با بیان اینکه اعتیاد منشا بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی است، اظهار داشت: فرد معتاد فقط نیازمندی خود را می‌شناسد و برای رسیدن به این نیازها از هیچ عملی دریغ نمی‌کند و از این رو اعتیاد می‌تواند منشا بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی باشد.

وی افزود: اعتیاد منشا ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی است و برای مقابله با آن راهکارهای مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد و درمان و بازپروری معتادان باید همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد به ویژه نسل جوان رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید در این مورد برنامه و طرح‌های خود را ارائه دهند خاطرنشان کرد: تمام خانواده‌ها در معرض خطر هستند و هیچ‌کس در امان نیست و در این زمینه فرمانداری شیراز از هرگونه فعالیت‌های فرهنگی اسلامی برای جلوگیری از آلودگی افراد به ویژه جوانان و گرایش به مصرف مواد مخدر که امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است حمایت می‌کند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه مرکز نگهداری و درمان موقت معتادان شیراز در دهکده سلامی با تعاملات موجود بین‌دستگاهی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: عملکرد و همکاری دستگاه قضایی، اداره کل بهزیستی فارس، شهرداری شیراز، شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر این استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستگاه‌های خدمات‌رسان و دیگر دستگاه‌ها در آماده‌سازی این مرکز که یکی از مطالبات اصلی شهروندان شیرازی بود با حمایت مدیریت ارشد فارس قابل تقدیر است.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد: نقاط جرم‌خیز و محلات آلوده شهر از قبل شناسایی شده و با آماده‌سازی و راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان موقت معتادان پرخطر، شمارش معکوس در شیراز به منظور جمع‌آوری معتادان پرخطر و تابلو در سطح شهر توسط نیروی انتظامی تا پیش از آغاز ایام نوروز، شروع شده است.

زرین کلاه در پایان از رسانه‌های جمعی فعال در این استان خواست در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در پیشگیری جوانان از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر، با تمام توان به صحنه بیایند و در این راه که اجر دنیوی و اخروی به همراه دارد از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول