اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

تمام معتادان در ایام نوروز از سطح شهرها جمع آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: برای رفاه حال مردم در ایام تعطیلات تمام معتادان خیابانی از سطح شهرها جمع آوری می شوند و به مراکز مورد نظر نگه‌داری منتقل خواهند شد.

تمام معتادان در ایام نوروز از سطح شهرها جمع آوری می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جمع آوری معتادان خیابانی به ویژه معتادان خطرناک موجب امنیت و آسایش مردم می‌شود، گفت: جمع‌آوری این افراد نه تنها موجب پاکسازی شهرها از آلودگی‌های اجتماعی می‌شود بلکه از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله سرقت و انتقال بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر تشویق افرادی که امسال در جهت مبارزه با سوداگران مرگ تلاش کرده‌اند، افزود: دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لازم است وظایف دستگاه‌های اجرایی را بازبینی و بازنویسی کند که اعتبارات لازم برای فعالیت‌های آنان در امر مبارزه با مواد مخدر تعیین شود.

اعتبارات فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی سال آینده افزایش می‌یابد

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی سال آینده افزایش می‌یابد، افزود: خروجی افزایش این اعتبارات که قشر جوان و نوجوان را در برمی‌گیرد کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است.

حسنوند تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند.

وی نقش برجسته صدا و سیما در این عرصه را بسیار مهم دانست و گفت: باید از نقش مهم رسانه ملی برای افزایش آگاهی مردم در عرصه مبارزه با مواد مخدر بیشتر استفاده کرد و لازم است مرکز نگه‌داری و ترک اعتیاد اجباری پیگیری و راه‌اندازی شود.

استاندار بوشهر بر نظارت بر تقویت مراکز ترک اعتیاد خصوصی تاکید کرد و گفت: این مرکز که برای سود جویی تشکیل نشده است با کمک دستگاه‌های قضایی و انتظامی باید تقویت شود تا این مراکز با گرایش فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهند.

اعتیاد به مواد مخدر در کمین نوجوانان و جوانان است

حسنوند با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر در کمین نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: استان بوشهر در امر مبارزه با مواد مخدر جز پنج استان برتر کشور است و باید با تلاش بیشتر با توجه به وجود شرایط فرهنگی ، هنری، اجتماعی و ورزشی در استان به سبزترین استان‌ها تبدیل شود و کاملا از آلودگی مواد مخدر مبرا باشد.

وی نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی و خروجی هوایی،دریایی و زمینی استان را یک ضرورت دانست و افزود: فرمانداران موظف هستند در بنادر، فرودگاه‌ها و اماکن ویژه ایکس ری نصب کنند و از سگ‌های مواد یاب در نقاط مختلف استان استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دریا برای سوداگران مرگ باید ناامن شود، گفت: باید طرح ضربتی برای مقابله با سوداگران مرگ تشدید شود و مکان‌های آلوده در دریا و زمین باید برای آنان ناامن شود.

حسنوند استفاده از توان کارشناسان برای پیشگیری را یک ضرورت دانست و افزود: استفاده از توان نیروهای فرهنگی و دینی بویژه روحانیون در امر آگاه سازی جامعه و پیشگیری از مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید با گروه ان ای (NA) معتادانی که قصد ترک دارند با در اختیار گذاشتن سالن‌های ورزشی با آنان همکاری کند. 

انتهای پیام/66006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول