اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حال و هوای مردم ری در آستانه فرا رسیدن بهار ‌

خبرگزاری فارس: به بهانه فرا رسیدن بهار سری به آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع)، پردیس سینمایی راگا، خانواده اهدای عضو پدر شهید رضایی زدیم تا از حال و هوای آنها در آستانه بهار و نظرات آنها باخبر شویم.

حال و هوای مردم ری در آستانه فرا رسیدن بهار ‌

انگار همین دیروز بود که تقویم سال 91 را باز کردیم و با ورق زدن برگه‌های آن تا پایان سال کلی برای خودمان برنامه‌ریزی کردیم و قول و قرار گذاشتیم، حالا از آن تقویم 365 برگ فقط چند روز دیگر باقی نمانده تا آن را کنار بگذاریم و روزشمار دیگری را بگشاییم. اما قبل از آن که این تقویم را کنار بگذاریم بهتر است دوباره آن را باز کنیم و کمی به عقب برگردیم و با یک حساب سرانگشتی و دو دو تا چهارتا کردن ببینیم در طول این سال چه‌قدر به قول و قرارهایمان پایبند بودیم، چه تعداد از آرزوهایمان برآورده شده، چه تعداد دوست جدید پیدا کرده‌ایم یا خدایی نکرده چه تعداد خواسته و ناخواسته دل دوستان و اطرافیان‌مان را شکسته‌ایم  و ... در این گزارش سعی کرده‌ایم مطالبی را به رشته تحریر دربیاوریم که در این ایام به کارمان بیاید با این اوصاف خواندن این گزارش را از دست ندهید.

اکران نوروزی پردیس سینمایی راگا

تعطیلات نوروز علاوه بر دید و بازدید عید فرصت خوبی برای سر زدن به مراکز فرهنگی هنری شهر و تماشای فیلم و تئاتر و نمایشگاه‌های هنری و ... است. اگر اهل این منطقه هستید به شما توصیه می‌کنیم فارغ از تمام بهانه‌ها و دغدغه‌های ترافیک، کار و کمبود وقت حتما سری به پردیس سینمایی راگا بزنید و از اکران‌های نوروزی اولین و بزرگ‌ترین و تنها مجموعه سینمایی ری که چند سالی است به همت شهرداری منطقه راه‌اندازی شده است، لذت ببرید.

محمدرضا فرجام مدیر پردیس سینمایی راگا پیشاپیش فرا رسیدن نوروز و نوشیدن طبیعت را به اهالی منطقه به‌ویژه مخاطبان پرو پا قرص سینما تبریک گفته و قبل از آغاز نوروز از عیدی هنری که برای اهالی منطقه تدارک دیده شده است، رونمایی می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی سینما راگا تصریح کرد: امسال اکران نوروزی سینما از 23 اسفندماه آغاز می‌شود و 3 فیلم «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و فیلم «تهران 1500» در 3 سالن این سینما به نمایش گذاشته می‌شوند و این را نیز اضافه کنم که فیلم تهران 1500 از نوع کمدی است.

مدیر پردیس سینمایی راگا در ادامه افزود: تا دو سال اخیر منطقه 20 از داشتن سینما محروم بوده و سینما راگا به‌عنوان اولین مرکز هنری توانسته است جای خالی چندین و چند ساله هنر هفتم را در ری و جنوب تهران پر کند و ما نیز تمام تلاش خود را از همان او به کار گرفتیم تا بتوانیم شهروندان عزیز را راضی و خشنود نگه داریم.

لحظه تحویل سال در کنار آستان مقدس امامزدگان شهرستان ری

یکی از سنت‌های پسندیده مردم ایران و به‌ویژه مردم خوب شهرستان ری زیارت اهل قبور است و از آنجا که ری یکی از معدود مناطق شهر تهران است که در آن حرم امامزادگان و قبرستان‌های متعدد که در بطن محلاتش قرار گرفته است به اجرای این سنت و آداب پایبند هستند.

مدیر آستان امامزاده ابوالحسن(ع) در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فلسفه زیارت اهل قبور در آخرین روزهای سال بیان داشت: با حضور در قبرستان و آمدن بهار می‌توانیم معاد را به یاد بیاوریم و این موضوع بهانه ای شود تا دغدغه‌های خود در زندگی را کنار بگذاریم و با عبرت از سفر کردگان اعمال نیک و خوب برای خود جمع‌آوری کنیم.

سعید کریمی اقدامات انجام شده در این بارگاه را مدیون همکاری مسئولان و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و همچنین مدیریت ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 دانست و تصریح کرد: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در معابر اصلی منطقه، ساخت حسینیه، سرویس بهداشتی، نصب تجهیزات در داخل حرم و از همه مهم‌تر برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی و دعوت از سخنرانان و مداحان نامی کشور از جمله اقدامات انجام شده در این آستان مقدس است.

هدیه‌های نوروزی از جنس زندگی

یکی از سنت‌های پسندیده دیگر در ایام نوروز دادن هدیه به یکدیگر می‌باشد اما قرار نیست همیشه هدایای ما مادی باشد و حتی می‌تواند عضوی از بدن عزیزی را به دیگری هدیه داد.

به همراه معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20، مدیر محله استخر و تعدادی از شورایاران محله سری به یکی از خانه‌های باصفای منطقه زدیم و با اعضای خانواده‌ای که برای نخستین بار در نوروز بدون سایه پدرشان زندگی می‌کنند دیدار کردیم.

خانواده مرحوم هوشنگ یوسفی با اهدای 25 عضو از بدن عزیز خود که مرگ مغزی شده بود توانستند ه 25 انسان محتاج دیگر حیاتی دوباره ببخشند.

سیما قنبری همسر مرحوم یوسفی در شرح مرگ همسرش افزود: او کارمند شرکت اتوبوسرانی منطقه می باشد و روزی در حالی که مشغول تعمیر اتوبوس خود بوده که ناگهان شال گردنش به پروانه گیر می‌کند و وقتی می‌خواهد با تمام توان خود را به عقب بکشد، با شدت بسیار زیادی رها می‌شود و سرش به زمین می‌خورد که این موضوع منجر به مرگ مغزی همسرم شد.

دختر مرحوم در ادامه عنوان کرد: دکترها چندین بار پیشنهاد اهدای عضو را به ما دادند ولی راستش را بخواهید خودمان اولش راضی به انجام این کار نبودیم اما بعد متوجه شدیم که پدر ما نیز به این اتفاق راضی است و ما هم در نتیجه اعضای بدن او را هدیه کردیم تا روح پدرم شاد شود.

مادر خانواده نیز در پایان خاطرنشان کرد: امسال جای همسرم کنار سفره هفت سین خالی است اما چه می‌شود کرد چرا که این مشیت الهی است و ما نیز باید در برابر آن تسلیم شویم و ما به همین دلخوشیم که 5 خانواده دیگر سفره هفت سینشان رونق دارد. در واپسین روزهای سال از ته قلب آرزو می‌کنم که در تمام زندگی و حتی بعد از مرگمان برای دیگران مفید باشیم.

مبادا دید و بازدید از خانواده معظم شهدا در نوروز را فراموش کنیم

محمد رضایی پدر شهیدی است که خیلی سال از سن بازنشستگی را رد کرده اما به دلیل نیاز و مشغله‌های زندگی هنوز فرصتی برا بازنشسته شدن پیدا نکرده و همچنان صبح اول به سرکار می‌آید و با گل‌ها و گیاهان سر و کله می‌زند.

سال‌هاست که او را در شهرداری منطقه می‌بینیم که همیشه بر لب‌های خود لبخند دارد و تکیه کلامش نیز خدا قوت و دعای خیر برای دیگران است.

حاج محمد گاهی اوقات که دلش از دست روزگار می‌گیرد و هوای پسرش را می‌کند راهی بهشت زهرا می‌شود و ساعت‌ها بر سر مزار احمد فرزند شهیدش می‌نشیند و با او خلوت می‌کند.

وی در میان صحبت‌های خود اظهار داشت: اگر پسر من این افتخار نصیبش شده که در راه دفاع از کشورش شهید شود من منتی بر سر کسی ندارم اما توقع دارم گاهی اوقات هم‌سن و سال‌های او، اهالی محله یا برخی از مسئولان یادی هم از ما بکنند و با یک دیدار ساده و یا گفتن یک خدا قوت خستگی‌ها و دلتنگی‌هایم را تسکین دهند.

ما هم نباید خانواده شهیدان را از یاد ببریم و از سر مهر با یک دیدار ساده حق خودرا به آنها ادا کنیم.

انتهای پیام/2462/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول