اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 30

عباسی: گلستان با 13 کمیته نوروزی به استقبال بهار می‎رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: 57 دستگاه اجرایی و 13 کمیته در گلستان کار خدمات‌دهی به مردم و مسافران نوروزی را به عهده دارند.

عباسی: گلستان با 13 کمیته نوروزی به استقبال بهار می‎رود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی عصر امروز در جمع دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: در سایر استان‎ها 10 کمیته فعال هستند و گلستان در این زمینه پیشرو است.

وی از کمیته گردشگری مرزی به عنوان پایلوت در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته‎های روستایی نیز در استان تشکیل شده و 50 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.

یک‎هزار و 752 کلاس مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در خصوص کمیته اقوام تصریح کرد: 15 قوم مختلف در گلستان وجود دارد که آداب، رسوم، سنن، غذاهای سنتی و پوشش ظاهری این اقوام در یک جا برای علاقمندان به نمایش درمی‎آید.

عباسی از آمادگی کمیته اسکان در گلستان خبر داد و افزود: 205 مدرسه با یک‎هزار و 752 کلاس مهیای مسافران نوروزی است.

وی، کمیته‎های حقوقی، امداد و نجات، برنامه‎ریزی، خدماتی و مسافرتی، فرهنگی، اطلاع‎رسانی، انتظامی، نظارت و بازرسی را از جمله کمیته‎های نوروزی در گلستان برشمرد.

16 سفره هفت‌سین برای مسافران نوروزی در گلستان پهن می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: سه بازرسی ویژه از 26 تا 29 اسفند در گلستان فعال خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه برای نخستین‌بار خانه جهانگردی در نوکنده گلستان خواهیم داشت، اذعان داشت: نصب سه دستگاه بلوتوث در ورودی‎های استان، 25 ایستگاه صلوات، 16 سفره هفت‌سین و فعالیت 16 شرکت بیمه در گلستان از جمله اقدامات در ایام نوروزی است.

وی از 520 غرفه صنایع‌دستی و ملزومات گردشگری در استان خبر داد و بیان داشت: در این راستا رشد سه برابری را نسبت به سال گذشته داشته‎ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان اظهار داشت: صدای ملی عشایر ایران با حضور 110 نفر از هنرمندان گلستانی در تهران برگزار شد که گلستان با کمترین هزینه در این جشنواره توانست رتبه اول را کسب کند.

عباسی در پایان با بیان اینکه افزایش نرخ هتل‎ها و متل‎ها را در گلستان نخواهیم داشت، عنوان کرد: در برخی مکان‎ها نیز 20 درصد تخفیف نوروزی خواهیم داشت.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول