اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

فارس با اجرای طرح آرامش بهاری به استفبال نوروز می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان با برپایی آیین سال تحویل در 360 امامزاده واجب‌التعظیم به استقبال نوروز می‌رود.

فارس با اجرای طرح آرامش بهاری به استفبال نوروز می‌رود

 حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی مقدم امروز در حاشیه غبارروبی حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سفره هفت‌سین معنوی، قرآنی و سنتی در امامزادگان برای میهمانان و زائران سومین حرم اهل بیت (ع) یکی از ویژگی‌های اجرای طرح آرامش بهاری در فارس است.

وی اضافه کرد: کتابچه زائرکوچولو در20 هزار نسخه که با طراحی به روش جدید و مطالعه دقیق روان‌شناسی کودک با نظارت کارشناسان دینی و مذهبی اوقاف و همچنین با مضامین اسلامی در قالب قصه، بازی و رنگ‌آمیزی چاپ شده است، در محل اسکان زائران توزیع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای نشر معارف اسلامی، ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) و استفاده از هنر در بخش نرم‌افزاری، این اداره کل اقدام به تهیه انیمیشن زائرکوچولو و معرفی شخصیتی جدید به دنیای کودکان کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: این انیمیشن که قسمت نخست آن با حضور مشاوران دینی تهیه شده است، داستان زائرکوچولویی بوده که با حرم مطهر امامزاده سید علاءالدین حسین (ع) انس گرفته، و در عین حال دارای شیطنت‌های غریزی کودکانه است، که این ویژگی‌ها جذابیت داستان را برای کودکان بسیار کرده و در نتیجه، دارای الگوی رفتار دینی مناسبی برای آنان می‌شود.

حسینی مقدم اضافه کرد: تهیه نقشه کدگذاری شده راهنمای استان فارس به ویژه شهر شیراز، فرصت مناسبی برای زائران نوروزی است که به راحتی بتوانند برای زیارت امامزادگان اقدام کنند.

وی ابراز داشت: به همت کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه فارس، نقشه راهنمای زیارت‌گاه‌ها و امامزادگان این استان در50 هزار نسخه تهیه و در ورودی‌های فارس به میهمانان نوروزی اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تهیه و توزیع 100 هزار بسته تبرکی خبر داد و گفت: در این بسته‌ها بروشور معرفی امامزادگان همراه با کروکی آنها و آداب زیارت گذاشته شده است.

این مسئول همچنین از اعزام 300 مبلغ از حوزه علمیه قم و بومی به مناطق مختلف استان فارس برای ایجاد نشاط و شادابی در میان زائران خبر داد.

حسینی مقدم با اشاره به برپایی 20 خیمه معرفت در امامزادگان استان فارس ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت هر ساله در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس قرار دارد، اما در نوروز سال جاری تلاش شده است این آیین با کیفیت بهتر و مطالب جدیدتر با برپایی غرفه‌های قرآن، نقاشی، چندرسانه‌ای، مشاوره برگزار شود.

اینئ مسئول در ادامه گفت: همچنین به دلیل مصادف شدن این ایام با دهه فاطمیه (س) برنامه‌های ویژه‌ای در سطح بقاع شاخص و پرتردد این استان تدارک دیده شده است.

وی ابراز داشت: برای تسهیل در بازدید زائران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی مذهبی، 30 راهنمای گردشگری در محل اسکان زائران استقرار می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در مورد ساماندهی مساجد و حسینه‌های این استان برای استقبال از مسافران تصریح کرد: در این طرح این اداره کل، ضمن ساماندهی مساجد، حسینه‌ها و برپایی جلسه‌های توجیهی، اقدام به تهیه دستورالعمل برای اجرای طرح بهاری کرده و مقرر شده است که درب‌های مساجد  برای اقامه نماز باز باشد و همچنین50 حسینه در شهر شیراز در مواقع اضطراری به ویژه هنگام باران و یا سوانح طبیعی زائران نوروزی را اسکان دهند.

انتهای پیام/2448/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول