اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

طرح استقبال ایمن از بهار اجرا می‌شود / کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از اجرای طرح استقبال ایمن از بهار به همت دستگاه‌های متولی و فرمانداری‌های استان اردبیل در آستانه سال نو خبر داد.

طرح استقبال ایمن از بهار اجرا می‌شود / کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: هر ساله این طرح در پیشگیری از وقوع حوادث غیر‌مترقبه و کاستن از تلفات آن انجام می‌شود و تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در قالب کشیک‌های 24 ساعته فعالیت‌شان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و حتی دهیاری‌ها نیروی کشیک خود را مشخص کرده و در ایام نوروز به حال آماده‌باش درمی‌آیند، خاطرنشان کرد: وقوع حوادث غیر‌مترقبه در دو استان لرستان و قم در سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی تجربه خوبی بود تا در این ایام که ممکن است خدمت‌رسانی با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو شود نیروهای مدیریت بحران به حالت آماده‌باش در‌آمده و به کمک حادثه‌دیدگان احتمالی بشتابند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از استمهال وام زیر 10 میلیون تومان کشاورزان شامل استان‌های با پنج سال خشکسالی متوالی خبر داد و یادآور شد: با دستور ویژه رئیس جمهور و تصمیم‌نامه هیئت ویژه در این زمینه بر اساس ماده 127 قانون اساسی قرار شده است تا سقف 10 میلیون تومان اصل وام را کشاورزان و سود مشمول آن را دولت پرداخت کند تا در یک استمهال پنج ساله کشاورزان بتوانند بدهی خود را با بانک تسویه کنند.

راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی فعالیت خود را انجام خواهد داد گفت: تا زمانی که مجلس به تشکیل این صندوق رای نداده و مصوب نکرده است هزینه مربوط به بیمه همگانی حوادث طبیعی در فیش برق شهروندان اعمال می‌شود تا منازل مسکونی آنها در برابر حوادث طبیعی بیمه باشد.

این مسئول با قدردانی از فعالیت کارگروه‌های تخصصی نظیر جمعیت هلال احمر و امداد و نجات در کمک‌رسانی به دو حادثه‌دیده سقوط از دره و کولاک در خلخال و اردبیل عنوان کرد: یکی از حوادث تلخ امسال حادثه سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات خلخال بود که بعد از 26 ساعت زنده از عمق دره بیرون آورده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به وقوع کولاک و حوادث جاده‌ای بیان داشت: میزان حوادث جاده‌ای و تلفات آن 10 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

اسلامی از اجرای موفق طرح زمستانی پلیس راه و راهداران قدردانی کرد و افزود: هر چند زمستان سختی را نداشتیم اما در گردنه‌های الماس و صائین امدادرسانی با مطلوبیت انجام شده است.

وی به اجرای طرح محب از طریق بهزیستی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح موضوع بازتوانی در وقوع حوادث غیر‌مترقبه مدنظر است چرا که ما موفقیت خوبی را در بازتوانی و بازسازی حوادث نداشتیم که در این زمینه دو همایش سراسری نیز برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: با همکاری شش دستگاه استان اردبیل آموزش هیئت‌های مذهبی و همچنین مربیان و روانشناسان در دستور کار قرار گرفته تا در بازتوانی بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول