اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال و در نوروز برگزار می‌شود

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 29 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال و در 29 بقعه متبرکه این استان طرح نوروزی آرامش بهاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 29 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از 29 اسفندماه در 29 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت جایگاه دینی اعتقادی بقاع متبرکه در بین مردم و گذران اوقات فراغت در ایام نوروز این طرح برگزار می‌شود.

وی تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع را از دیگر اهداف طرح نوروزی آرامش بهاری در استان ذکر کرد.

موسوی گفت:تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروزی، ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، احیاء تبلیغ و ترویج سنتهای اصیل اسلامی به هموطنان در اعیاد نوروز باستانی، خدمت‌ رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اهداف طرح آرامش بهاری است.

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فلسفه عید همگامی انسان با جهان طبیعت در تحول و شکوفایی و یادآوری رستاخیز بزرگ بوده و ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی جهت تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر قطب گردشگری مذهبی امامزادگان در استان نیز گفت: اکثر بقاع متبرکه‌ در  کهگیلویه و بویراحمد در موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی قرار دارند که زمینه مناسبی برای جاذبه گردشگری و مذهبی دارند.

وی گفت: با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست سازمان در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در جهت تبدیل بقاع متبرکه به مکان‌های آرامش و قطب فرهنگی، طرح نوروزی آرامش بهاری از اقدامات خوبی است که در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی از در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان اجرا می‌شود که تا 14 فروردین ادامه دارد.

موسوی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از تحویل سال نو با توجه به پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌های جمعی نسبت به پخش زنده آن در امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام می‌شود، گفت: عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال توسط هیئت امنا و خادمین و زائرین از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی به تهیه هفت سین قرآنی و معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کردو گفت: برنامه‌های هفتگی در طول طرح نوروزی نیز آماده شده است که برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر در امامزادگان و بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال نمودن دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی به صورت مستمر در اماکن متبرکه، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه مطالب دینی و ارزشی و غرفه کتاب و محصولات فرهنگی به همراه پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برنامه‌های این طرح در ایام نوروز است.

انتهای پیام/2571/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول