اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل:

کشف 10 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل / حذف 100 درصدی جوش شیرین در 7 شهر اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای طرح بسیج نوروزی دانشگاه علوم پزشکی در نظارت بر عرضه مواد غذایی بیش از 10 تن مواد غذایی غیر‌بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

کشف 10 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل / حذف 100 درصدی جوش شیرین در 7 شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن ظهر امروز در جلسه شورای سلامت اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح که از اول اسفند ماه آغاز شده و تا 20 فروردین ماه ادامه می‌یابد مراکز حساس عرضه مواد غذایی تحت نظارت و کنترل در‌می‌آید که تا 20 اسفند ماه 10 هزار مورد نظارت و 6 هزار و 760 مورد بازدید از اماکن عرضه‌کننده مواد غذایی صورت گرفته که کلیه اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی، رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و هتل‌ها و ... را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح 91 بازرس و 30 نفر نیروی انسانی به همراه یک اکیپ شبانه‌روزی از مراکز مختلف بازدید کرده‌اند که 581 بازرسی از تهیه و توزیع‌کنندگان آجیل و تنقلات و آزمایش لازم از مواد احتمالی غیر‌بهداشتی استفاده شده در آن صورت گرفته است.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل به بازدید 56 موردی از مراکز بین راهی و معرفی سه مورد از متخلفان به دادگاه و یک مورد تعطیلی و پلمپ مرکز را یادآور شد و گفت: بازدید از پمپ بنزین‌ها، مساجد و حسینیه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دانه‌زن یادآور شد: 156 مورد بازرسی از آب‌های گرم سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر و کوثر انجام شده و چند مورد تذکر و هشدار به صاحبان این مجتمع‌ها در حفظ موارد بهداشتی داده شده است.

این مسئول از کشف و معدوم‌سازی 10 تن مواد غذایی غیر‌بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته خبر داد و بیان داشت: اگر این مواد غذایی وارد چرخه مصرف می‌شد قطعاً‌ آسیب‌های بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل از افزایش ساعات بازرسی‌ها و تشدید بازرسی‌ها در پایانه‌های مسافرتی استان خبر داد و افزود: در کنار آن 173 مورد نمونه‌برداری آب انجام شده که در 164 مورد نمونه‌برداری میکروبی مطلوب و 9 مورد نامطلوب بوده است.

دانه‌زن تصریح کرد: در مورد کلرسنجی آب شرب نیز یک هزار و 445 مورد آزمایش انجام شده که یک هزار و 398 مورد مطلوب و مابقی نامطلوب بوده است.

وی از فعالیت 14 اکیپ بهداشتی و 91 مورد بازدید از مراکز حساس عرضه مواد غذایی در شهرهای پر ترافیک از لحاظ مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: ما 24 ساعته در خدمت مردم هستیم و در شهر توریست‌پذیر سرعین نیز تا 12 شب اکیپ‌های ما آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل 36 مورد بازدید مشترک با میراث فرهنگی را یادآور شد و ادامه داد: 942 کارت بهداشتی در این زمینه صادر شده و حدود 10 هزار نفر ساعت حجم کار در 20 روز گذشته صورت گرفته است.

دانه‌زن ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و تشدید بازرسی‌ها و ارائه آموزش‌های لازم میزان حذف جوش شیرین در استان در 9 ماه گذشته به 99.7 درصد در نان و 61 درصد در رومال ارتقا یافته است.

این مسئول تاکید کرد: در هفت شهرستان استان میزان حذف جوش شیرین از نان به 100 درصد رسیده و برنامه‌ریز‌ی‌ها در حد رسیدن به 100 درصد در سه شهرستان دیگر در دست اجراست.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: کفیر ساعات بازرسی،‌ تشدید برنامه‌ها، نمونه‌برداری و تشدید بازرسی‌ها و هم‌ترازی آموزش‌های ارائه شده به متصدیان در این بازرسی سبب رسیدن حذف جوش شیرین به 99.7 درصد در 9 ماه اول امسال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانه‌زن در پایان سخنان خود اظهار داشت: جوش شیرین ماده‌ای است سرطان‌زا که برای عمل ‌آوردن سریع نان استفاده می‌شود که به نانوایی‌ها توصیه شده به جای استفاده از این ماده سرطان‌زا از مایه خمیر تهیه شده توسط کارخانه‌ها برای عمل‌آوری خمیر استفاده کنند.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول