اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازرسی از واحدهای توزیع اقلام خوراکی

274 کیلوگرم مواد غذایی فاسد صومعه‌سرا معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا از معدوم شدن 274 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در جریان بازرسی از واحدهای توزیع اقلام خوراکی این شهرستان خبر داد.

274 کیلوگرم مواد غذایی فاسد صومعه‌سرا معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهدی مقدم‌راد عصر امروز در جلسه شورای بهداشت این شهرستان با اشاره به اهمیت مصوبه و دستور‌العمل جلسات شورای بهداشت، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید بیشتر نسبت به رعایت و اجرای مصوبه‌های جلسه شورای بهداشت صومعه‌سرا بکوشند.

وی، همکاری مراکز درمانی در امحای زباله‌های عفونی، جمع‌آوری به‌موقع زباله‌های غیرعفونی از بیمارستان و مطب‌ها، پاکسازی آب شرب شهری و روستایی، نظارت دقیق بر عملکرد نانوایان و رعایت بیشتر موازین بهداشتی در رستوران‌های بین‌راهی را از جمله مصوبه‌های جلسه قبلی شورای بهداشت صومعه‌سرا عنوان کرد.

این مسئول افزود: برای ادامه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان صومعه‌سرا نیاز به همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های عضو شورای بهداشت این شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا با بیان اینکه بالغ بر 71 خانه بهداشت و 13 درمانگاه در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: در تمام این مراکز بهداشتی و درمانی دستگاه امحای زباله‌های عفونی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت صومعه‌سرا به تعهدات خود در راستای امحای زباله‌های عفونی در مراکز درمانی مذکور عمل کرده است، بیان کرد: مطب‌های پزشکی زیر پوشش سازمان نظام پزشکی صومعه‌سرا نیز باید درصدد امحای زباله‌های عفونی خود باشند.

به گفته مقدم‌راد، بالغ بر 250 مطب پزشکی در صومعه‌سرا دایر است.

وی به عملکرد حوزه بازرسی و نظارت بر اقلام خوراکی در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی بیشتر معطوف به حوزه نانوایی‌ها و پخت نان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا از پلمپ دو نانوایی و اخطار به سه رستوران بین‌راهی در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: طرح نظارت و بازرسی از واحدها و مراکز توزیع اقلام خوراکی به صورت ویژه در ایام نوروز با همکاری ناظران شبکه بهداشت در صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

وی درباره تعداد بازرسی‌ها و بازدید از اماکن عمومی توزیع غذا و مواد خوراکی در صومعه‌سرا، اذعان کرد: در دو ماه گذشته بالغ بر 354 مورد بازدید از اماکن عمومی توزیع غذا و مواد خوراکی در صومعه‌سرا انجام شده است.

مقدم‌راد، خاطرنشان کرد: در جریان بازدیدهای مذکور بالغ بر 274 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

مقدم‌راد، نمونه‌برداری از آب شرب روستاهای صومعه‌سرا را از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت در چند ماهه اخیر ذکر کرد و افزود: در این مدت بالغ بر 105 مورد نمونه‌برداری از آب‌های روستایی صومعه‌سرا انجام شده که 14 مورد آن به دلیل کلر نزدن نامطلوب بوده است.

به گفته وی، نمونه‌گیری‌های اخیر آب آشامیدنی در صومعه‌سرا حاکی از مقدار «صفر کلر» در آب شرب روستاهای هندخاله، گوراب و صوفیانده این شهرستان بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا از نمونه‌برداری 76 مورد نانوایی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از مجموع 76 نانوایی بررسی شده، بالغ بر 18 مورد نانوایی از جوش‌شیرین در پخت نان استفاده کرده بودند که 11 مورد آن با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و هفت نانوایی پلمپ شد.

انتهای پیام/84003/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول