اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور:

ترک‌ها جاذبه‌های گردشگری همدان را رصد و ارزیابی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور گفت: مشترکات فرهنگی و نزدیکی دو کشور ایران و ترکیه باعث شده تا صنعت توریستم و گردشگری بین این دو کشور همسایه مهمتر از قبل دنبال شود.

ترک‌ها جاذبه‌های گردشگری همدان را رصد و ارزیابی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شفق کوچک چولاک پس از نشست مشترک در مورد راه‌های جذب و افزایش مسافر، توریست و گردشگر خارجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران کشوری است که هم‌زمان در هر موقع از سال قابلیت این را دارد که چهارفصل سال را در آن احساس کنی، و این مزیت باعث شده تا گردشگران سراسر دنیا برای سفر به ایران اشتیاق داشته باشند.

وی افزود: ایران دارای زیبایی‌هایی بکر و کم‌نظیر در دنیا است، اما شناخت کاملی از ویژگی‌های تاریخی و گردشگری کشور ایران هنوز آن طور که انتظار می‌رود در کشور ترکیه شناخته شده نیست و این زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی معرفی نشده است و برای رفع این موضوع نیاز به نشست‌های تخصصی و تبادل نظر دست‌اندرکاران توریسم و گردشگری احساس می‌شود.

مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور تصریح کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش در حال حاضر در شش کلان‌شهر اصفهان، تبریز، تهران، مشهد، شیراز و کرمانشاه دفتر مدیریت ایجاد کرده و این موضوع باعث شده تا تعداد مسافران ایرانی به ترکیه و بالعکس از افزایش چشمگیری برخوردار باشند و پرواز مستقیم کرمانشاه - استامبول نیز برقرار شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در مسیر کرمانشاه - استامبول در روزهای پنج‌شنبه و شنبه دو پرواز فعال و بدون وقفه در برنامه پروازی فرودگاه کرمانشاه گنجانده شده که در سال آینده این تعداد قطعاً افزایش می‌یابد و با قیمت بلیت زیر 600 هزار تومان شرایطی فراهم شده تا گردشگران ایرانی و ترک به راحتی و با بهترین هواپیما و خدمات پروازی بین دو کشور تردد کنند.

شفق کوچک چولاک خاطرنشان کرد: گشایش این خط پروازی سبب شده تا استان‌های همجوار کرمانشاه بتوانند دسترسی بهتری برای عزیمت به کشور ترکیه داشته باشند و استقبال بسیار خوبی نیز شده و به دنبال ایجاد بستر مناسب هستیم تا با همکاری آژانس‌های ایرانی در استان‌های همجوار تورهای یک هفته‌ای را طراحی و اجرا کنیم.

وی در پاسخ خبرنگار فارس همدان مبنی بر اینکه شرکت ترکیش چه اقدامی برای جذب گردشگران ترکیه‌ای کرده تا به ایران سفر کنند، ابراز کرد: در حال حاضر در طرح تبلیغی و خدماتی به دنبال معرفی گسترده تاریخ و فرهنگ مردم ایران در ترکیه هستیم، و این در حالی است که نمایندگی شرکت ترکیش در بیش از 220 ایستگاه پروازی در نقاط مختلف دنیا می‌تواند در معرفی و شناسایی قابلیت گردشگری ایران کمک شایانی کند.

مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور اذعان کرد: کشور ایران مملو از زیبایی‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که به طور حتم گردشگران این 220 شهر در نقاط مختلف دنیا از سفر به ایران استقبال می‌کنند و برای تحقق و رسیدن به این مهم نیاز به تبلیغات و تبادل نظر بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به خدماتی که شرکت ترکیش به مسافران خود در خطوط مختلف پروازی می‌کند، بیان کرد: این شرکت در حال حاضر در مسیرهای شهرهای ایران از هواپیماهای بوئینگ 737 استفاده می‌کند که یکی از با کیفیت و جوان‌ترین خطوط پروازی اروپا محسوب می‌شود و با توجه به این سیاست شرکت، سعی شده تا هواپیماهایی استفاده شود که قدمتی کمتر از شش سال داشته باشند.

شفق کوچک چولاک اذعان کرد: کشور ترکیه آماده هرگونه همکاری متقابل در راستای توسعه بخش گردشگری از طریق فعالیت آژانس‌های مسافرتی به ویژه هواپیمایی است و می‌توانیم برای مردم هر دو کشور حضور در ایران و ترکیه را به عنوان هدف گردشگری قرار دهیم در حالی که برای توسعه همکاری دو جانبه به خصوص در امور گردشگری و تجاری طی سال آتی و آینده نزدیک ضمن گسترش شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه در ایران، خطوط جدید پروازی را ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خوش آب و هوا بودن شهر همدان و وجود غار علیصدر و کوه الوند باعث شده تا برای ارزیابی این منطقه که به ایستگاه پروازی شهر کرمانشاه نزدیک است با دید ویژه‌ای نگاه شود که امیدواریم بتوانیم در تبادل و جذب گردشگر متقابل فعالیت داشته باشیم.

به دعوت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی همدان از نماینده شرکت هواپیمایی ترکیش ترکیه در غرب کشور که به تازگی در استان کرمانشاه دفتر منطقه غرب را راه‌اندازی کردند، شفق کوچک چولاک مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور، و علی احتشام رئیس ایستگاه پروازی این ایرلاین در کرمانشاه در نشستی مشترک در مورد راه‌های جذب و افزایش مسافر، توریست و گردشگر خارجی به خصوص کشور ترکیه با مدیرکل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مدیران فنی و صاحب آژانس‌های مسافرتی سطح استان همدان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/89020/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول