اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه نمونه گردشگری خرانق:

زیرساخت‌های گردشگری در منطقه خرانق فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه نمونه گردشگری خرانق از توسعه و تجهیز منطقه نمونه گردشگری خرانق اردکان خبر داد و گفت: مسافران نوروزی می‌توانند با تهیه تور از آژانس‌های مسافرتی، روزهای خوشی را در بافت تاریخی و کویر بکر خرانق بگذرانند.

زیرساخت‌های گردشگری در منطقه خرانق فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مجتبی موحد، ظهر امروز در جلسه بررسی زیرساخت‌های گردشگری منطقه خرانق اظهار داشت: مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همچنین همشهریان استان یزد می‌توانند با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی در سطح کشور و استان، در تور کویرنوردی خرانق ثبت‌نام کرده و لحظات خوشی را در این مجموعه کم‌نظیر سپری کنند.

مدیر منطقه نمونه گردشگری خرانق اظهار داشت: این منطقه با هدف فراهم ساختن زمینه فعالیت حرفه‌ای کویرنوردان و گردشگران داخلی و خارجی که طرح آن در دور اول سفر ریاست جمهوری به تصویب رسیده، از نوروز سال جاری کار خود را آغاز کرده و خوشبختانه استقبال کم‌نظیری نیز از این منطقه انجام شده است.

موحد با اشاره به جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه برای گردشگران تصریح کرد: مساحت کویر زرین که کمپ گردشگری خرانق در آن استقرار یافته، 160 کیلومتر مربع است که از لحاظ وسعت و زیبایی در کشور و خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه تاکنون 2میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و شهرستان اردکان برای احداث این مجموعه اختصاص یافته است، گفت: برای تکمیل این پروژه در مجموع 20 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در صورت اختصاص، شاهد تحول چشمگیری در بحث گردشگری استان یزد و شهرستان اردکان خواهیم بود.

مدیر منطقه نمونه گردشگری خرانق اظهار داشت: کمپ گردشگری خرانق تنها مجموعه در کشور است که در حوزه سافاری حرفه‌ای فعالیت دارد.

وی از توسعه این مجموعه برای پذیرایی بهتر از گردشگران در ایام نوروز سال 92 خبر داد و گفت: علاوه بر احداث جاده خاکی برای عبور و مرور، راحت‌تر گردشگران و کویرنوردان، آلاچیق‌های اقامت موقت در کنار کویر بکر خرانق برپا شده همچنین تجهیزات مورد نیاز نیز به کمپ افزوده شده است.

فرماندار اردکان نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گفت: شهرستان اردکان از جمله شهرستان‌های استان است که ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه گردشگری به ویژه کویرنوردی و سافاری دارد.

احمد کمالی تصریح کرد: برای راه‌اندازی منطقه نمونه گردشگری خرانق، مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار اردکان اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار لازم، این مجموعه نسبت به سال گذشته از تجهیزات و امکانات بهتری برخوردار شده و زمینه جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/2464/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول