اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد

افتتاح 24 سایت گردشگری گیلان در سال 92

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در دو ماه آینده 24 سایت گردشگری استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 24 سایت گردشگری گیلان در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، امید عزیزی در مراسم افتتاح نخستین هتل پنج ستاره گیلان در این شهرستان اظهار کرد: مجموع حجم سرمایه‌گذاری در 21 طرح گردشگری گیلان معادل 48 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که سهم دولت از این میزان در بخش تسهیلات و اعتبارات دولتی برای زیر‌ساخت‌ها 11 میلیارد و 400 میلیون تومان است و 37 میلیارد و 100 میلیون تومان را نیز فعالان بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری در گیلان جایگاه خاصی دارد، تصریح کرد: گیلان از نظر گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد که به عنوان تجارت می‌توان آنها را در نظر گرفت.

این مسئول، اختلاف ‌نظر در دنیای گردشگری را منفعت خواند و گفت: در گردشگری اختلاف‌ نظر وجود دارد و اختلاف سلیقه نیست و این اختلاف‌ نظرها منجر به رشد و تعالی صنعت گردشگری می‌شود.

وی صنعت گردشگری را نیازمند توجه و حمایت همگان دانست و اضافه کرد: اگر بخش‌های اقتصادی همراه این صنعت حرکت کنند توسعه گردشگری شاهد طرح و هدف می‌شود و روند رو به رشد پیدا می‌کند.

عزیزی، توجه تخصصی به گردشگری را مهم خواند و افزود: اقدام ما تنها ساخت هتل نیست بلکه آموزش حلقه مفقوده این صنعت است و باید به آموزش بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان در سال گذشته رتبه دوم اقامت و گردشگری در کشور را کسب کرد، یادآور شد: در فصل پاییز شاهد پدیده پیک سفر در گیلان بودیم.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از طرف بانک‌ها در دو ماه آینده 24 سایت گردشگری دیگر در گیلان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول