اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی بشرویه خبر داد

تاسیس و حمایت از فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: در راستای ترویج ارزش‌های معنوی و فرهنگ قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی در شهرستان بشرویه تاسیس شده و مورد‌ حمایت قرار می‌گیرند .

تاسیس و حمایت از فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی

حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه با اشاره به نقش قرآن کریم در زندگی انسان اظهار کرد: قرآن کریم کتاب انسان‌سازی و هدایت بشر است و همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: آموزش قرآن و عمل به دستورات آن نقش بسیار مهمی در سعادت دنیوی و اخروی بشر به دنبال دارد.  

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه افزود: با وجود شرایط اجتماعی عصر حاضر و پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های ارتباطی، نوجوانان و جوانان در معرض آسیب‌های مختلف فکری و اجتماعی قرار دارند و لذا تاسیس و حمایت از خانه‌های قرآن شهری و روستایی ضرورتی جدی است.

بهشتی‌فر متذکر شد: در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی افراد، خانه‌های قرآن شهری و روستایی راه‌اندازی می‌شود.

وی، اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی، ارتقای سطح دانش و بینش آحاد جامعه و ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، ارتقای شاخص‌های فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های کلام وحی، گسترش آموزه‌های قرآنی در بین خانواده‌ها و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم را از اهداف تشکیل خانه‌های قرآنی برشمرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بشرویه تصریح کرد: امسال به منظور حمایت از خانه قرآنی روستای غنی‌آباد از سوی این اداره مبلغ 3 میلیون ریال کمک شده است.

بهشتی‌فر با اشاره به اجرای طرح ملی حافظان قرآن کریم اذعان داشت: مقام معظم رهبری نیز بر توجه جدی به قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم تاکید فراوان داشته‌اند که در راستای اجرای این طرح با همکاری کانون فرهنگی نورالثقلین بشرویه 150 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن(طرح نهضت سوادآموزی)، اجرای طرح توانمندسازی آحاد مردم در قرائت صحیح قرآن و نماز، برگزاری مسابقات متعدد قرآنی و همایش‌های قرآنی را از دیگر فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی بشرویه عنوان کرد.

انتهای پیام/69006/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول