اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

شرق و غرب انقلاب اسلامی را چالشی مقابل خود می‌بینند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نظام سلطه، صهیونیسم و دنیای شرق و غرب، نظام و انقلاب اسلامی را چالشی روبه‌روی خود دیده‌اند و وادار به عقب نشینی هستند.

شرق و غرب انقلاب اسلامی را چالشی مقابل خود می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه امام جمعه چوئبده که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با تبریک پیشاپیش سال نو اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز این توفیق را نصیبم کرد که در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان حضور پیدا کنم و از همه کسانی که روز جمعه وقت گذاشتند و در این مراسم حضور یافته صمیمانه قدردانم.

*احیای نماز جمعه از برکات انقلاب است

وی با بیان اینکه نماز جمعه با انقلاب اسلامی رابطه و تاثیری متقابل و دو سویه دارد، افزود: احیای نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از برکات انقلاب و انفاس طیبه امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل که حکومت، اسلامی نبود و ولی امر مسلمین رهبری نمی‌کرد این فریضه الهی به طور کلی تعطیل بود به جز گوشه و کناری از کشور و البته شهرهای کوچک که اقدام به برپایی نماز جمعه می‌کردند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه چون سایر فرائض دینی جنبه فردی ندارد و حاکمی و ولایی‌ست به همین دلیل باید با تحت این لوا برپا و شکل گیرد به همین دلیل در دوران شاهنشاهی به طور رسمی خبری از برپایی این مهم نبود.

*نماز جمعه در تداوم انقلاب بسیار موثر بوده است

حیدری خاطرنشان کرد: نماز جمعه که پس از انقلاب اسلامی احیا شد تاثیر فوق‌العاده‌ای در تداوم انقلاب و نظام مقدس اسلامی بر جای گذاشت به طوری که تا به امروز آثار و برکات آن ملموس و مشهود است.

وی با اشاره به اینکه اسلام شاکله انقلاب اسلامی بوده و آنچه که امروز مردم را به نظام پیوند می‌دهد اسلامیت است، ادامه داد: از طرف دیگر اگر نماز جمعه تا به امروز مستدام نبود و برپا نمی‌شد دشمنان داخلی و خارجی ریشه و بنیان نظام و انقلاب را به راحتی برچیده بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر مردم توسط علما و دانشمندانی که به آنها اعتماد دارند و هر هفته بر نماز آنها اقامه می‌کنند هدایت نمی‌شدند امروز نمی‌توانستیم با هجمه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.

*اگر نماز جمعه نبود انقلاب در نطفه خفه می‌شد

وی با اشاره به اینکه اگر نماز جمعه نبود انقلاب در نطفه خفه می‌شد، افزود: نماز جمعه حلقه وصل مردم با نظام و انقلاب اسلامی است.

حیدری اظهار کرد: اگر آموزه‌های انقلاب را هزاران کیلومتر خارج از مرزهای کشورمان مشاهده می‌کنیم از برکات نماز جمعه و نمازگزاران است.

وی اضافه کرد: امروز نظام سلطه، صهیونیسم و دنیای شرق و غرب، نظام و انقلاب اسلامی را چالشی روبه‌روی خود دیده‌اند و وادار به عقب نشینی هستند بنابراین، از نماز جمعه می‌توان به عنوان برکات بی‌نظیر انقلاب نام برد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مردم وقتی پشت سر امام جمعه نماز می‌گزارند یعنی وی را پذیرفته و قبول دارند و در واقع همانطور که نمایندگان مردم در مجلس هر چهار سال یک‌بار توسط مردم رای آورده و انتخاب می‌شوند، ائمه جمعه هر هفته به واسطه نمازگزاران منتخب می‌شوند.

*نظام وامدار مقبولیت مردمی و مشروعیت رهبری است

وی با بیان اینکه نظام از سویی وامدار مقبولیت مردمی و از سوی دیگر وامدار مشروعیت رهبری است، افزود: امام جمعه برای مردمی که جز خدا هیچ پارتی و مرجعیتی ندارند، دلگرمی و امید است.

حیدری خطاب به ائمه جمعه تصریح کرد: اگر بخواهیم خداوند متعال را خود راضی نگه‌ داریم و به وظیفه ذاتی‌مان به درستی عمل کنیم باید همدلی، احترام و درک متقابل را بین خود و مردم بیش از پیش برقرار و حفظ کنیم.

*ائمه جمعه از بیان مسائل تنش‌زا خودداری کنند

وی همچنین عنوان کرد: ائمه جمعه باید مشکلات را هر هفته سنجیده و به درددل دل مردم برسند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه امام جمعه از در میان گذاشتن مسائل ریز و تنش‌زا با نمازگزاران خودداری کند، گفت: با انسجام و اتحاد و همکاری می‌توان بر نفاق فائق آمد و ائمه جمعه بزرگترین مسئولیت را در این زمینه بر گردن دارند.

وی در پایان انتصاب حجت‌الاسلام سیلاوی را به عنوان امام جمعه چوئبده مبارک خواند و خاطرنشان کرد: این بزرگوار در ملاثانی خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و به یادگار گذاشته است، امیدوارم وجود وی منشا خیر و برکت برای چوئبده و اهالی این منطقه باشد.

انتهای پیام/72001/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول