اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

آموزش و پرورش پایگاه کادرسازی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به جایگاه و رسالت معلمی در جامعه گفت: آموزش و پرورش، پایگاه کادرسازی بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

آموزش و پرورش پایگاه کادرسازی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با اشاره به ارائه گزارش مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر انتخاب معلم نمونه برای هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: در راستای داوری پرونده کاری و لوح‌های دریافتی هر معلم، پرونده‌های حجیمی به آموزش و پرورش ارسال می‌شود که در راستای حذف کاغذ و نرم‌افزاری شدن بیشتر سیستم بهتر است پرونده‌ها به صورت سی‌دی ارسال شود.

وی در ارتباط با هفته بزرگداشت معلم نیز با بیان این‌که نامگذاری روزها حرکتی نمادین است، بر لزوم استمرار و نهادینه‌سازی اهداف این نامگذاری طی روزهای سال صحه گذاشت.

فرماندار همدان با بیان این‌که متأسفانه در برهه‌هایی مقام معلمان از بعد مادی و جایگاهی کمرنگ شده است، تصریح کرد: احترام به این جایگاه رفیع در درجه نخست باید از خود مجموعه مدارس و آموزش و پرورش بررسی شود.

وی ادامه داد: با یک بررسی کلی از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می‌توان به نحوه انتقال مفاهیم جایگاه معلمی توسط معلمان به دانش‌آموزان دست یافت مفاهیمی که در اذهان دانش‌آموزان نحوه احترام و جایگاه وی را مشخص می‌کند.

قهرمانی‌مطلق با بیان این‌که بیان رسالت معلمی از زبان معلمان برای دانش‌آموزان به نوبه خود می‌تواند برای این قشر ایجاد انگیزه کند که در آینده خود چنین رسالتی را برگزینند، خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در راستای توجه به جایگاه قشر معلمان در جامعه شده، اما باز هم نیاز هستیم در زمینه فرهنگ‌سازی این وظیفه خطیر کار شود.

وی با بیان این‌که انتظار معلمان در درجه نخست حفظ جایگاه معلمی آن‌ها در جامعه است، عنوان کرد: این مهم امری دو طرفه است که هم به آموزش و پرورش و هم به جامعه باز می‌گردد و نیازمند توجه در هر دو حوزه است.

فرماندار همدان با تأکید بر این‌که توجه به جایگاه معلمی دارای دو بعد درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی است، گفت: رضایت از شغل معلمی توسط این قشر و انتقال این مهم در تدریس به دانش‌آموزان به نوبه خود جایگاه درون ‌سازمانی این رسالت را رفیع می‌کند و از طرفی نیز آحاد مردم جامعه باید در راستای ارزش‌گذاری به مقام و جایگاه معلم پیشگام شوند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه توجه به جایگاه و رسالت معلمی در جامعه نیز عنوان کرد: به بهترین پیشنهاداتی که در راستای تکریم مقام معلم به ستاد بزرگداشت این مهم ارائه شود، هدایایی داده خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به این‌که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی جایگاه انتخاب مدیران از آموزش و پرورش بود، آموزش و پرورش را پایگاه کادرسازی بزرگی برای انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: باید به نحوی فرهنگ‌سازی کنیم که این جایگاه به این نهاد بازگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث نامگذاری روز و هفته معلم در راستای معرفی و شناساندن مطهری‌ها به جامعه است که این هدف همواره باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/89004/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول