اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه قزوین:

شهدا هنرمندان واقعی انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه قزوین گفت: هنرمندان باید درس هنرمندی را از شهدای انقلاب اسلامی بیاموزند تا آثار هنری نو و بدیعی را خلق کنند.

شهدا هنرمندان واقعی انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام شعبان تقی‌خانی دوشنبه در نخستین مجمع بسیج هنرمندان این استان که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: شهدا با فدا کردن جانشان در راه حفظ دین اسلام از بزرگترین و واقعی‌ترین هنرمندان انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه شهدا هنرمندان واقعی انقلاب اسلامی هستند، اذعان داشت: شهادت هنر، هنرمندان واقعی است که توانستند با نثار جانشان دین اسلام را زنده نگه دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه قزوین تصریح کرد: با اشاره به اینکه شهید زین‌الدین از بزرگترین شهدای این انقلاب بودند، ابراز داشت: سیره زندگی‌ این شهید بزرگوار برای اقشار مختلف جامعه عبرت است و آنان باید با این شهید آشنا شوند تا بتوانند در زندگی موفق‌تر شوند.

این مسئول یادآور شد: اکنون هنرمندان با الگوگیری از ایثار و شهادت شهدای انقلاب اسلامی می‌توانند برای حفظ دین اسلام در زمینه‌های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی آثار هنری بدیعی را خلق کرده که در تاریخ این انقلاب ماندگار بماند.

تقی‌خانی با بیان اینکه هنرمندان با آشنایی سیره عملی زندگی شهدای انقلاب اسلامی بهتر می‌توانند فیلم‌هایی در زمینه دفاع مقدس خلق کنند ، اظهار داشت: تحقق این امر موجب افزایش آشنایی جوانان با شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ارتقای سلامت اخلاق اجتماعی و فرهنگی در جامعه می‌شود، بر این اساس آنان باید در تولید این فیلم‌ها همت و تلاش مضاعفی کنند.

وی با بیان اینکه بسیج و هنرمندان دو کلمه بسیار با ارزشی بوده که با یکدیگر تلفیق شده است، اذعان داشت: برخی از افراد ترکیب این دو کلمه را در جامعه نمی‌پسندند و با آن مخالفت می‌کنند که این افراد هنرمندان واقعی جامعه اسلامی نیستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه قزوین اضافه کرد: هنرمندان واقعی در کشور باید به ارزش‌های اسلامی متعهد و مقید باشند تا بتوانند با استفاده از شیوه‌های نو آثار زیبا و بدیهی هنری را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی خلق کنند.

تقی‌خانی با اشاره به اینکه بسیج سیاست‌مدار است، ولی سیاست‌باز نیست، ابراز داشت: هنرمندان بسیجی باید به مسائل روز سیاست آشنایی داشته باشند و هرگز برای به دست آوردن قدرت، فریب حیله‌های دشمنان را نخورند تا بتوانند آثار هنری با کیفیت مطلوب سیاسی و اسلامی تولید کنند.

وی شجاعت، ایثار، گذشت، فداکاری و ایمان را از شاخصه‌های افراد بسیجی برشمرد و بیان کرد: هنرمندان بسیجی با استفاده از این شاخصه‌ها بهتر می‌توانند آثار هنری در قالب فیلم، نقاشی، خوشنویسی و مستند خلق کنند.

در پایان مراسم نخستین مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین بیانیه محکومیت کشتن شیعیان پاکستان قرائت شد و هنرمندان با گفتن تکبیر الله‌اکبر انزجار و نفرت خودشان را از این جنایت ابراز کردند.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول