اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 40 ارتش:

ایران بدون وابستگی به غرب و شرق اقتدار کامل را دارد / 49 هزار شهید سند حقانیت ارتش

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز بدون وابستگی به غرب و شرق با اقتدار پیش می‌رود.

ایران بدون وابستگی به غرب و شرق اقتدار کامل را دارد / 49 هزار شهید سند حقانیت ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیرعلی مختاری‌فر صبح امروز در همایش اقتدار زمینه‌ساز امنیت ملی در اردبیل اظهار داشت: نقش ارتش در پیشبرد انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته بی‌بدیل بوده چرا که معمولاً ارتش‌های دنیا سعی می‌کنند بدون توجه به مبنای حاکمیتی وظیفه خود را انجام دهند در حالی که ارتش ما امروز مفتخر است که فرماندهی و سرسلسله هدایتگری آن بر عهده مقام معظم رهبری است که عظمت و جایگاهی بی‌بدیل در دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه برخلاف ارتش رژیم شاهنشاهی که در حقیقت خود را ژاندارم منطقه محسوب کرده و گاه برخی از عناصر آن از تفکرات الحادی برخوردار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بدنه ارتش این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنه متدین، با تجربه و کار‌بلد است که البته در رژیم گذشته نیز سلامت بخشی از بدنه ارتش و گرایش آنها به همراهی مردم در راهپیمایی‌ها ظهور و بروزی واقعی داشت.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از اشکالات رژیم شاهنشاهی را نشناختن روحیه ارتشیان قهرمان به عنوان فرزندان این ملت در همراهی و همسویی با اهداف عموم مردم اعلام کرد و یادآور شد: ارتشی که به اصطلاح و در ظاهر دست‌پرورده حکومت شاهنشاهی بود به جای گلوله و رگبار در برابر این ملت گل و همراهی تقدیم مردم کرده و خود ارتش و بدنه سالم آن از انقلابیون حمایتی واقعی داشتند.

مختاری‌فر گفت:‌ در هر کشوری که انقلابی رخ می‌دهد به مانند الجزایر و قیام‌های اخیر در منطقه ارتش هزاران کشته در سرکوب کردن انقلا‌ب‌ها می‌دهد اما در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ارتش مقتدر ما نه تنها حتی حاضر نبود یک نفر را بکشد بلکه در همراهی با مردم اوج اخلاص ما را به نمایش گذاشت و با پشت کردن به حاکمیت ظالمان و مستبدان آن دوران با مردم در احقاق حقشان همراهی کرد.

این مسئول عنوان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ما یک حرکت خلاف جهت از ارتش سلحشور سراغ نداریم و هرگز نمی‌بینیم که یک هواپیمایی در این سرزمین بلند شده و به قتل عام مردم بپردازد یا گلوله، توپ یا تیری به سمت مردم شلیک شود که نتیجه چنین اقدامی را در همراهی مردم با ارتش قهرمان مشاهده می‌کنیم.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیکره ارتش را پیکره معنوی و انسان‌های متدین توصیف کرد و بیان داشت: پیکره ارتش جمهوری اسلامی ایران پیکره معنوی، پایبندی به ولایت فقیه و در خدمت امام و رهبری بودن می‌باشد که این خود به دوام و قوام ارتش کمک کرده است.

مختاری‌فر افزود: ارتشیان به دنبال فتوای امام در اوج دوران خفقان و تحرک جلادان نظام شاهنشاهی در روز 19 بهمن ماه در محل اقامت امام راحل حاضر شدند و در قالب همافران با انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های این نظام الهی تجدید بیعت کردند و قول دادند که در مسیر حرکت مردم منسجم و با وحدت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: در این روز تاریخی و پیوند عمیق شهدایی همچون قرنی، صیاد شیرازی و بابایی ارادت قلبی‌شان را به امام و آرمان‌های انقلاب نشان دادند و در جنگ هشت ساله با فداکاری تمام شهادت را بر هر حیات دیگر مقدم دانسته و جان فدا کردند تا این انقلاب امروز در اوج عظمت و اقتدار باشد.

این فرمانده ارتش شعار و سرود حقیقی ارتشیان را حفظ این استقلال و عظمت در تبعیت از فرماندهی کل قوا توصیف کرد و ادامه داد: چنین انگیزه‌ای سازمان مستحکم ارتش را قوی‌تر از هر زمان دیگر ساخته و مستکبران روزگار را نیز به هراس واقعی انداخته است.

مختاری‌فر ابراز داشت: همانگونه که ارتش برخاسته از بطن این ملت کمر شاه را شکست امروز نیز با صلابتی مضاعف‌تر کمر استکبار و ایادی آنها را شکسته است و با تکیه بر قدرت معنوی و ایمانی خود دشمن را به تسلیم واقعی واداشته است.

این مسئول به سه رکن پیروزی انقلاب نقش روحانیت، حضور آحاد مردم دیندار و ارتش مقتدر به همراه سایر نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ارتش فداکار با تقدیم 49 هزار شهید در حقیقت سند حقانیت خود را به نمایش گذاشته و بیش از هر زمان دیگر در صحنه بودنش را نشان می‌دهد.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همانگونه که ارتش مقتدر ما با هوشیاری و تبعیت از آرمان امام راحل آخرین امید شاه را به ناامیدی تبدیل کرد و با حضور مردم تمام مستشاران نظامی را از این کشور خارج کرده و جامعه را از لوث وجود آنها پاک کرد امروز مقتدر‌تر از همیشه در صحنه بوده و در تثبیت انقلاب و اقتدار روز‌افزون آن نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مختاری‌فر در پایان سخنان خود گفت: همانطوری که ارتش در دوران اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی با خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌ها به عنوان منسجم‌ترین نیرو نقش‌آفرینی کرد و قائله کردستان، گنبد و ... را پایان داد در جنگ هشت ساله نیز شایسته‌ترین نیروهایش را تقدیم انقلاب کرد تا جمهوری اسلامی ایران امروز بدون وابستگی به غرب و شرق بتواند به حیات طیبه خود ادامه دهد.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول