اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک - 1

برگزاری دوره امداد عمومی ویژه خادمان شهدا در دامغان

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی و گردشگری سپاه دامغان از برگزاری دوره امداد عمومی ویژه خادمان شهدا در اردوهای راهیان نور در دامغان خبر داد.

برگزاری دوره امداد عمومی ویژه خادمان شهدا در دامغان

سیدمحمد احمدی امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی امداد عمومی خادمان شهدا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان بیان داشت: خادمان شهدا حرفشان خدمت‏رسانی به زائران سرزمین‌های نور و ایثار و شهادت بوده و امدادگری هم نوعی از این خدمت است.

وی ادامه داد:‌ دانستن نحوه انجام کمک‌های اولیه و استفاده نکردن از آن، بهتر از این است که در شرایطی هر چند نامحتمل به ارائه کمک‌های اولیه احتیاج پیدا کنید، ولی آن را ندانید.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه دامغان تصریح کرد: دانستن فنون کمک‏های اولیه برای همه لازم است؛ حتی اگر کسی دوست نداشته باشد در موقعیتی پرتنش قرار گیرد که بخواهد آن را به کار بندد.

احمدی اضافه‌ کرد: کمک‌های اولیه مراقبت‌های خیلی فوری است که به یک فرد آسیب‏دیده یا فردی که دچار بیماری ناگهانی شده است، ارائه می‌شود.

وی گفت: البته این اقدامات جای مراقبت‏های پزشکی را نمی‌گیرد؛ ولی در صورت لزوم تا رساندن مصدوم به مراکز درمانی می‌تواند کمک خوبی برای او باشد.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه دامغان هدف از برگزاری این دوره آموزشی امدادی را ارتقای دانش و کسب آمادگی‌های لازم توسط خادمان شهدا دانست و افزود: خادمان باید بتوانند در این دوره حضوری پررنگ و پرثمر داشته باشند.

احمدی افزود: امدادگران مرد و زن در گروه‏های شش نفره همزمان با دو کاروان از دامغان راهی این اردوی زیارتی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: خادمان در این دوره آموزشی حضوری که 36 ساعته بوده، با مباحثی نظیر خصوصیات امدادگر، وظایف امدادگر و ارزیابی اولیه و ثانویه مصدوم، حمایت حیاتی پایه و خونریزی‌ها و شوک، انواع زخم‌ها، بانداژ سوختگی‌ها و شکستگی‌ها، نجات و حمل مصدوم، وسایل امداد و کمک‌های اولیه و اسکان اضطراری آشنا شدند.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه دامغان در ادامه اشاره کرد: خانواده‌ها علاقه‏مند هستند لحظه تحویل سال خود را در یک مکان مقدس آغاز کنند و با حضور شهدای عزیز، مکانی بهتر از کربلای ایران وجود ندارد.

وی یادآور شد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، مناطق بیشتری را برای بازدید خانواده‌ها در نظر گرفته‏ایم و برنامه‌های فرهنگی مطلوب‌تری به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول