اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته در اقدامی انسان‌دوستانه در زنجان

سوزنبان راه‌آهن جان خود را فدای مسافران کرد

خبرگزاری فارس: رضا احمدی، سوزنبان اداره کل راه‌آهن شمال‌غرب برای باز نگه داشتن مسیر راه‌آهن برای عبور قطار در کولاک 27 اسفند سال گذشته، بر اثر برخورد قطار با وی فوت کرد.

سوزنبان راه‌آهن جان خود را فدای مسافران کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، 27 اسفند ماه سال گذشته، در اثر بروز کولاک شدید در زنجان، محورهای مواصلاتی این استان مسدود و بسیاری از هموطنان در جاده‌ها ماندند.

به دلیل بارش شدید برف و غافلگیری مردم در شب عید، بسیاری از هموطنان از نجات خود از برف به دلیل نداشتن وسایل و تجهیزات ایمنی باز ماندند.

حضور عوامل راهداری، پلیس‌راه، مدیریت بحران در این حادثه پررنگ بود اما نقش تاثیرگذار راه‌آهن در ساماندهی، اسکان و کمک به در راه‌ماندگان در بین ارگان‌های مختلف دیده نشد.

مرگ دو سوزنبان اداره کل راه‌آهن شمال‌غرب در اثر کمک به هموطنان و باز کردن مسیر در ایستگاه زرین‌دژ نزدیکی شهرستان خرم‌دره زحمات ارزنده خدمتگزاران راه‌آهن جمهوری اسلامی را اگر چه برجسته می‌کند، اما بزرگترین حادثه در این کولاک، جانفشانی و فداکاری رضا احمدی است که امروز برای مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب و همکاران وی فرصتی شد تا از نزدیک با خانواده رضا احمدی دیدار کرده و لوح تقدیر و سپاس خود را در سالروز فوت وی به خانواده این مرحوم اهدا کنند.

شامگاه پنج‌شنبه مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با حضور در خانه پدری رضا احمدی دین خود را نسبت به کارمند فداکار و از جان گذشته خود ادا کرد.

*حوادث راه‌آهن از حوادث تلخ و ویژه است

در این مراسم محمدرضا قربانی با تسلیت فوت رضا احمدی به خانواده وی اظهار کرد: حوادث راه‌آهن به دلیل سنگینی فعالیت و کارهای فنی از حوادث تلخ و ویژه است.

وی با بیان اینکه کار در راه‌آهن سخت و نبرد فولاد سخت با گوشت و جان انسان‌ها محسوب می‌شود، یادآور شد: فوت کارمندان به خاطر کمک به هموطنان همواره از حوادث غیر قابل پیش‌بینی راه‌آهن محسوب می‌شود.

*کمک به مردم سرلوحه کار کارمندان راه‌آهن است

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه هیچ هدیه و تشکری نمی‌تواند رشادت، جان‌گذشتگی و ایثار رضا احمدی را جبران کند، یادآور شد: رضا احمدی نشان داد که با انگیزه کمک به مردم، جان ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه فداکاری این جوان بسیاری از هموطنان را از حوادث غیرمترقبه نجات داد، افزود: در این حادثه بسیاری از هموطنان حتی متوجه فداکاری رضا احمدی نشدند.

قربانی تقدیر از شجاعت و شهامت رضا احمدی را از وظایف راه‌آهن برشمرد و گفت: حضور در کنار خانواده وی تقدیری هرچند کوچک از تربیت فرزندی بزرگ است.

وی فوت رضا احمدی را ضایعه‌ای بزرگ برای راه‌آهن شمال‌غرب برشمرد و گفت: رضا احمدی فردی وظیفه‌شناس و فداکار بود.

پدر رضا احمدی نیز در این مراسم با تقدیر از دست‌اندرکاران راه‌آهن شمال‌غرب مرگ رضا احمدی را فراموش نشدنی دانست و گفت: گلچین روزگار یکبار دیگر گل‌چینی کرده است.

احمدی با بیان اینکه رضا احمدی حتی با یک نفر نیز اختلاف نداشت، افزود: او فردی متدین و نمازخوان بود.

وی رضا احمدی را سرباز نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: مسئولیت رضا ایجاب می‌کرد چنین فداکاری را انجام دهد.

 

گفتنی است، رضا احمدی متولد 1360، کارمند اداره کل راه‌آهن شمال‌غرب بود که سال گذشته بر اثر کولاک شدید و عدم دید، بر اثر برخورد قطار با وی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با اهدای هدایایی از خانواده رضا احمدی تقدیر کرد.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول