اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

راه‌اندازی مرکز کنترل عملیات امداد و نجات /تحصیل 320 دانشجو در رشته‌های امداد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز کنترل عملیات به شکل مدرن و با ابزارهای پیشرفته خبر داد.

راه‌اندازی مرکز کنترل عملیات امداد و نجات /تحصیل 320 دانشجو در رشته‌های امداد

بهرام غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما امسال موفق شدیم چهار دستگاه ست زنده‌یاب به عنوان مجهزترین ست نجات با سنسورهای دقیق تا عمق 100 متری را تهیه کنیم تا در مواقع ضروری از این ست‌های زنده‌‌یاب استفاده شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ساختمان آنسد به عنوان مرکز تربیت و پرورش سگ‌‌های تجسس گفت: با توجه به اینکه در حوادث مختلف کارایی سگ‌های تجسس گاه بهتر از دستگاه‌های زنده‌یاب است ما پیشرفته‌ترین ساختمان آنسد را افتتاح کردیم که بزرگترین مرکز تربیت سگ‌‌های تجسس در شمال غرب کشور است.

این مسئول با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی و راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات در این حوزه ابراز داشت: امسال دو دوره تخصصی را با عنوان بهمن‌شناسی و نجات از آوار برای مربیان برگزار کردیم تا زمینه مناسبی فراهم آید تا بتوانیم نیروهای خود را در این حوزه تربیت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان داشت: این دوره‌ها به صورت منطقه‌ای و با هدف تربیت نیروهای کارآمد و مربیان تخصصی برگزار شده چرا که سمت و سوی سیاست‌های هلال احمر بر تخصصی کردن امداد و نجات است.

وی افزود: در همین زمینه دانشگاه جامع علمی و کاربردی یک سال است که در این استان در رشته‌های امداد و نجات شهری، طبیعی و غیر طبیعی اعم از کاردانی و کارشناسی فعالیت می‌کند و بیش از 320 دانشجو را در حال تربیت دارد.

غیبی بیان داشت: این دانشگاه را با هدف ارج نهادن به تخصص‌های آکادمیک و بهره‌گیری از علوم و فنون جدید دایر کردیم که امیدواریم از این طرح بتوانیم تخصص نیروهایمان را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز IRC به عنوان کنترل عملیات، گفت: ما از طریق این مرکز ویدئو کنفرانس قادر هستیم به صورت مستقیم با اتاق عملیات تهران ارتباط برقرار کرده و هدایت‌های لازم را دریافت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بزرگترین افتخار امسال هلال احمر استان اردبیل را حضور به موقع و در کمتر از 50 دقیقه امداد‌گران در منطقه زلزله‌زده اهر اعلام کرد و افزود: ما به مدت 10 روز فرماندهی عملیات نجات را عهده‌دار بودیم به طوری که با اعزام تمام نیروهای تخصصی سعی کردیم از همان روزهای نخست در خدمت هموطنان باشیم.

این مسئول در پایان اظهار داشت: امسال نجات کوهنورد در خلخال را نیز به همت امدادگران بعد از 26 ساعت فعالیت و عملیات پیچیده شاهد بودیم به طوری که در برنامه پایش بنده به عنوان فرمانده نمونه عملیات به انتخاب مردم معرفی شدم.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول