اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خواستار شد

استقرار بالگرد امداد و نجات در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به حضور گسترده مسافران و گردشگران نوروزی در استان بوشهر، استقرار یک فروند بالگرد امداد و نجات در این ایام ضروری است.

استقرار بالگرد امداد و نجات در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به ساحلی بودن استان بوشهر و بهره‎مندی گردشگران از موهبت آب‎های خلیج فارس لازم است تیم‎های امدادی در نقاط تعیین شده برای پیشگیری از هرگونه حادثه مستقر شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و مهیا بودن زیر ساخت‎ها پیش بینی می‎شود در ایام تعطیلات دو برابر سال گذشته گردشگر به استان بوشهر سفر می‌کند.

رستمی تصریح کرد: افزایش مسافران موجب افزایش تردد خودرو در جاده‌ها و افزایش احتمالی حوادث است از این نظر باید کارگروه حوادث جاده‎ای بیش از پیش در استان بوشهر فعال شود.

رستمی بر فعال بودن 14 کارگروه عضو مدیریت بحران در این ایام تاکید کرد و افزود: هر کدام از این ‎کارگروه‎ها دستور کار مشخصی دارند که باید با فعال بودن آن‌ها و بکارگیری همه امکانات و تجهیزات تعطیلات خوشی برای گردشگران فراهم کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار تدوین طرح جامع مدیریت بحران را یک ضرورت دانست و بیان کرد: کارهای مطالعاتی این طرح و بخش‎های کاری آن باید تا شش ماه آینده انجام گیرد.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه نقطه تصمیم‎گیری و هدایت راهبری حوادث استان باید مدیریت بحران باشد افزود: باید امکانات و ظرفیت‎های امدادی ادارات شناسایی و مشخص شده و در اختیار مدیریت بحران قرارداده شود تا در موقع بحرانی در کوتاهترین زمان بکارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از 40 نوع بلایای طبیعی شناخته شده در جهان بیش از 30 نوع آن در کشور رخ می‎دهد، افزود: از این تعداد حوادث بیش از 18 نوع آن در استان به وقوع می‏پیوندد که لازم است سابقه تاریخی این وقایع که در استان رخ داده است مستندسازی شود.

رستمی استان بوشهر را از نقاط مهم و استراتژیک کشور دانست و افزود: مهم بودن هر منطقه و هر استان به مراتب خطرات احتمالی آن را افزایش می‌دهد بنابراین آمادگی‌ها نیز باید بیشتر باشد.

انتهای پیام/66007/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول